Σελίδες

Thessaloniki video tour

31/8/16

Έχω διαταραχές στην περίοδό μου. Τί πρέπει να κάνω;


Αναγνώστρια μας ρωτά: Γεια σας εχω περιοδο απο 6η δημοτικου και τωρα ειμαι 16 χρονων γενικα δεν ειχα προβληματα ειχα σταθερη περιοδο μεχρι το καλοκαιρι της 2 γυμνασιου οπου τους 3 μηνες του καλοκαιριου δεν ειχα περιοδο. Αργοτερα ειχα κανονικα ομως τον Σεπτεμβριο που μπηκα στην 1η λυκεου ηταν ο τελευταιος μηνας που ειχα περιοδο και μεχρι τωρα οπου ειναι αυγουστος δεν μου εχει ερθει δεν εχω προβληματα με τον θυρωιδη μου το ελενξα τι πρεπει να κανω;


Στο ερώτημά σας απαντά ο Πάνος Αντσακλής, Μαιευτήρας – Γυναικολόγος, διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Αθηνών και επιστημονικός συνεργάτης της Α’ Μαιευτικής και Γυναικολογικής Κλινικής του πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα», στο Τμήμα Εμβρυομητρικής Ιατρικής και Υπερήχων. 



Είναι πολύ συχνό φαινόμενο ειδικά σε νέες κοπέλες να μην είναι τελείως σταθερός ο κύκλος τους ή να έχουν μία στο τόσο μία περίοδο που έρχεται λίγο αργότερα ή νωρίτερα, από ότι θα περίμεναν κανονικά. Εφόσον επιμένουν οι ανωμαλίες στην περίοδο μίας γυναίκας χρειάζεται να γίνει ένας συστηματικός έλεγχος από τον γυναικολόγο. Ο έλεγχος αυτός πρέπει τουλάχιστον να περιλαμβάνει τη λήψη ενός πλήρους ιστορικού της γυναίκας, μία λεπτομερή κλινική εξέταση και εφόσον το συστήσει ο γυναικολόγος σας πιθανόν να χρειαστεί ένα γυναικολογικό υπερηχογράφημα και κάποιες εργαστηριακές εξετάσεις κυρίως ορμονικές (π.χ. γυναικολογικών ορμονών και θυρεοειδούς τον οποίο μας ανέφερες ότι έχεις ελέγξει ήδη). Ωστόσο, αυτό που είναι σημαντικό να τονίσουμε στην περίπτωσή σου είναι πως αν καταλάβαμε σωστά, εδώ και ένα χρόνο σχεδόν (από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο όπως αναφέρεις) δεν είχες καθόλου περίοδο. Κάτι τέτοιο καλό είναι να ελεγχθεί σχετικά άμεσα από τον γυναικολόγο σου, ενώ υπάρχουν και ειδικά τμήματα παιδικής και εφηβικής γυναικολογίας που ασχολούνται με πιο εξειδικευμένα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζουν με την περίοδο τους νέες κοπέλες της ηλικίας σου.