Εντάχθηκε για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ το έργο της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Η σχετική προκήρυξη θα...
πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι εργασίες του έργου θα ξεκινήσουν στις αρχές του φθινόπωρου 2012.
Το συνολικό κόστος της επένδυσης που θα χρηματοδοτηθεί ανέρχεται σε 155,5 εκ.€. Στον προϋπολογισμό αυτό συμπεριλαμβάνονται όλες οι δαπάνες που θα απαιτηθούν για το έργο
Η δυτική εσωτερική περιφερειακή (Κ16-Κ5) ξεκινά από τον ΠΑΘΕ (Λαχαναγορά), και διασχίζει τους νέους Δήμους, Κορδελιού–Ευόσμου και Παύλου Μελά (Σταυρούπολη- Ευκαρπία -Πολίχνη).
Το έργο αφορά στην βελτίωση και αναβάθμιση της υφιστάμενης Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής (ΔΕσΠ) Οδού της Θεσ/νίκης σε μήκος περίπου 6χλμ. μέσω της κατάργησης των σηματοδοτούμενων ισόπεδων κόμβων και της δημιουργίας ανισόπεδων κόμβων.
Στόχος είναι η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού εξασφαλίζοντας την συνεχή ροή των οχημάτων και βελτιώνοντας τις συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Μέσω κατάργησης των σηματοδοτών στις ισόπεδες διασταυρώσεις και στην αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των άλλων τοπικών συνδέσεων αναμένεται να συνεισφέρει στα παρακάτω:
•Ανεμπόδιστη και μη διακοπτόμενη διαμπερής κυκλοφορία των οχημάτων
•Δημιουργία συνθηκών ελευθεροεπικοινωνίας εκατέρωθεν αυτής από τα σημεία των κόμβων με πολλά οφέλη ως προς τους παρόδιους χρήστες
•Εξασφάλιση υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης
•Βελτίωση κυκλοφοριακής ταχύτητας και συνθηκών ασφαλείας
•Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του εντεταγμένου στα διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών εθνικού μας δικτύου
•Όφελος Χρόνου Διέλευσης –Λειτουργίας οχημάτων
•Μείωση Οδικών Ατυχημάτων
•Δημιουργία 930 θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής
Τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που θα κατασκευαστούν είναι:
•Α/Κ 3ης Σεπτεμβρίου, με κατασκευή δύο άνω διαβάσεων των οδών Βέμπο και 3ης Σεπτεμβρίου καθώς και αναβάθμιση των συνδετήριων κλάδων της ΔΕσΠ
•Α/Κ Μαιάνδρου, με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ, κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας και διαμόρφωση κυκλικού κόμβου άνωθεν της ΔΕσΠ
•Α/Κ Μακρυγιάννη, με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ, κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας καθώς και διαμόρφωση δύο κυκλικών ισόπεδων κόμβων και της συνδετήριας οδού αυτών. Η συνδετήρια οδός υπογειοποιείται προκειμένου να εξασφαλιστεί ενιαίος χώρος πρασίνου
•Α/Κ Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως, με την διέλευση της ΔΕσΠ με νέα γέφυρα δύο ανεξάρτητων κλάδων άνωθεν των οδών Ωραιοκάστρου και Λαγκαδά
•Α/Κ Κ14 (διασταύρωση της ΔΕσΠ Οδού με την οδό 25ης Μαρτίου), με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ,κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας και διαμόρφωση κυκλικού
κόμβου άνωθεν της ΔΕσΠ
4 πεζογέφυρες (25ης Μαρτίου, Ολυμπιάδος, Ευόσμου, 3ης Σεπτεμβρίου)
Επίσης προβλέπονται: αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και κεντρικής νησίδας (βάσει των νέων προδιαγραφών), ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος, κατασκευή κτιρίου Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας, κατασκευή κτιρίου Η/Μ, παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο κ.α.
Στο προτεινόμενο έργο περιλαμβάνονται οι απαραίτητες μελέτες, σύμβουλοι, ΟΚΩ, δαπάνες αρχαιολογίας και απαλλοτριώσεων.
Το συνολικό κόστος της επένδυσης που θα χρηματοδοτηθεί ανέρχεται σε 155,5 εκ.€. Στον προϋπολογισμό αυτό συμπεριλαμβάνονται όλες οι δαπάνες που θα απαιτηθούν για το έργο
Η δυτική εσωτερική περιφερειακή (Κ16-Κ5) ξεκινά από τον ΠΑΘΕ (Λαχαναγορά), και διασχίζει τους νέους Δήμους, Κορδελιού–Ευόσμου και Παύλου Μελά (Σταυρούπολη- Ευκαρπία -Πολίχνη).
Το έργο αφορά στην βελτίωση και αναβάθμιση της υφιστάμενης Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής (ΔΕσΠ) Οδού της Θεσ/νίκης σε μήκος περίπου 6χλμ. μέσω της κατάργησης των σηματοδοτούμενων ισόπεδων κόμβων και της δημιουργίας ανισόπεδων κόμβων.
Στόχος είναι η αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού εξασφαλίζοντας την συνεχή ροή των οχημάτων και βελτιώνοντας τις συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Μέσω κατάργησης των σηματοδοτών στις ισόπεδες διασταυρώσεις και στην αναμόρφωση του παράπλευρου οδικού δικτύου και των άλλων τοπικών συνδέσεων αναμένεται να συνεισφέρει στα παρακάτω:
•Ανεμπόδιστη και μη διακοπτόμενη διαμπερής κυκλοφορία των οχημάτων
•Δημιουργία συνθηκών ελευθεροεπικοινωνίας εκατέρωθεν αυτής από τα σημεία των κόμβων με πολλά οφέλη ως προς τους παρόδιους χρήστες
•Εξασφάλιση υψηλού επιπέδου εξυπηρέτησης
•Βελτίωση κυκλοφοριακής ταχύτητας και συνθηκών ασφαλείας
•Βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του εντεταγμένου στα διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών εθνικού μας δικτύου
•Όφελος Χρόνου Διέλευσης –Λειτουργίας οχημάτων
•Μείωση Οδικών Ατυχημάτων
•Δημιουργία 930 θέσεων εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής
Τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που θα κατασκευαστούν είναι:
•Α/Κ 3ης Σεπτεμβρίου, με κατασκευή δύο άνω διαβάσεων των οδών Βέμπο και 3ης Σεπτεμβρίου καθώς και αναβάθμιση των συνδετήριων κλάδων της ΔΕσΠ
•Α/Κ Μαιάνδρου, με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ, κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας και διαμόρφωση κυκλικού κόμβου άνωθεν της ΔΕσΠ
•Α/Κ Μακρυγιάννη, με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ, κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας καθώς και διαμόρφωση δύο κυκλικών ισόπεδων κόμβων και της συνδετήριας οδού αυτών. Η συνδετήρια οδός υπογειοποιείται προκειμένου να εξασφαλιστεί ενιαίος χώρος πρασίνου
•Α/Κ Λαγκαδά και Σταυρουπόλεως, με την διέλευση της ΔΕσΠ με νέα γέφυρα δύο ανεξάρτητων κλάδων άνωθεν των οδών Ωραιοκάστρου και Λαγκαδά
•Α/Κ Κ14 (διασταύρωση της ΔΕσΠ Οδού με την οδό 25ης Μαρτίου), με υπογειοποίηση της ΔΕσΠ,κατασκευή των συνδετήριων κλάδων της αρτηρίας και διαμόρφωση κυκλικού
κόμβου άνωθεν της ΔΕσΠ
4 πεζογέφυρες (25ης Μαρτίου, Ολυμπιάδος, Ευόσμου, 3ης Σεπτεμβρίου)
Επίσης προβλέπονται: αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας και κεντρικής νησίδας (βάσει των νέων προδιαγραφών), ασφαλτοτάπητα σε όλο το μήκος του τμήματος, κατασκευή κτιρίου Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας, κατασκευή κτιρίου Η/Μ, παρεμβάσεις στο παράπλευρο και τοπικό δίκτυο κ.α.
Στο προτεινόμενο έργο περιλαμβάνονται οι απαραίτητες μελέτες, σύμβουλοι, ΟΚΩ, δαπάνες αρχαιολογίας και απαλλοτριώσεων.