Σελίδες

Thessaloniki video tour

30/4/15

Τι να κάνω για να ψηλώσει το παιδί μου;



Αναγνώστριά μας ρωτά: 
Καλησπέρα σας μέχερι ποια ηλικία ψηλώνουν τα παιδιά και αν μπορείτενα μας πείτε τι πρέπει να τους δίνουμε να τρώνε και ποιες. Δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας να αναπτυχθούν Σας ευχαριστώ πολύ. 

Απαντάει ο Παιδίατρος Σωτήρης Πουλής

Τα παιδιά ψηλώνουν μέχρι την ηλικία των 18 ετών περίπου.Αυτό που αλλάζει πολύ είναι ο βαθμός ανάπτυξης ,δηλαδή το πόσα εκατοστά κερδίζουν κάθε χρόνο:ενώ στον παιδικό σταθμό μπορεί να κερδιζούν 7-8 εκατοστά το χρόνο ,στο λύκειο παίρνουν 2-3.
 
Αγόρια και κορίτσια ψηλώνουν απότομα στην εφηβεία έως και 10 εκατοστά τον χρόνο για να επανέλθουν απότομα στους προηγούμενους και χαμηλότερους ρυθμούς μέσα σε ένα με δύο χρόνια.
 
Στην πράξη λίγα πράγματα μπορούμε να κάνουμε για να έχουμε ψηλά παιδιά .Το πιο σίγουρο είναι να είναι ψηλοί οι γονείς!Στην καθημερινή ζωή αρκεί μια ισορροπημένη διατροφή και ελαφριά άσκηση.Αν δεν υπάρχει παθολογικό αίτιο , τίποτα δεν θα εμποδίσει ένα υγιές σωματικά και ψυχικά παιδί να φθάσει στο ύψος που ορίζουν τα γονίδιά του.
 

Πόσο θα ψηλώσουν τα παιδιά μου;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Ο γιός μου είναι 3 ετών και η κόρη μου 2. Νομίζω ότι δεν είναι αναπτυγμένα και όλοι μου λένε ότι θα γίνουν κοντά γιατί είμαι και εγώ κοντή. Μπορώ με κάποιο τρόπο να υπολογίσω το ύψος που τελικά θα έχουν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Υπάρχουν δύο τρόποι - όπως επισημαίνουν οι ειδικοί - να υπολογίσετε κατά προσέγγιση το ύψος που τελικά θα έχει το παιδί σας. Είτε υπολογίζοντας το γονικό του ύψος, αυτό δηλαδή το οποίο είναι προγραμματισμένο γενετικά να αποκτήσει το παιδί, είτε με βάση το ρυθμό της ανάπτυξής του στα πρώτα χρόνια της ζωής του. 
1ος τρόπος
Για τα αγόρια: Προσθέστε το ύψος του πατέρα συν το ύψος της μητέρας συν 13. Διαιρέστε το άθροισμα δια 2. 
Για τα κορίτσια: Προσθέστε το ύψος του πατέρα συν το ύψος της μητέρας μείον 13. Διαιρέστε το άθροισμα δια 2. 
Το αναμενόμενο γονικό ύψος μπορεί να έχει παρέκκλιση +-5 εκατοστά.
2ος τρόπος
Διπλασιάστε το ύψος που έχει το παιδί στο δεύτερο έτος της ζωής  του. Αφαιρέστε 2 εκ. εάν πρόκειται για κορίτσι ή προσθέστε 2 εκ. εάν πρόκειται για αγόρι. Αν πχ στο δεύτερο έτος είναι 90 εκ. αν είναι αγόρι θα γίνει περίπου 1,82, εάν είναι κορίτσι γύρω στο 1,78 εκ.