Κάθε πέρυσι και καλύτερα, ή κάθε φέτος και χειρότερα! Αυτός ο "τίτλος" φαίνεται ότι ταιριάζει "γάντι" στα εμπορικά καταστήματα του κέντρου, τα οποία βλέπουν συνεχώς τον τζίρο τους να μειώνεται. Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης πραγματοποίησε έρευνα σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων στην πόλη, σχετικά με την κίνηση κατά την περίοδο των φετινών, χειμερινών εκπτώσεων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις εξής περιοχές:
* Εγνατία - Ιων. Δραγούμη – Βενιζέλου – Συγγρού (και γύρω δρόμοι)
* Τσιμισκή – Αγ. Σοφίας – Μητροπόλεως – Προξ. Κορομηλά (και γύρω δρόμοι)
* Ερμού – Βασ. Ηρακλείου – Δημ. Γούναρη – Γ. Σταύρου – Αγ. Θεοδώρας (και γύρω δρόμοι).
Από την έρευνα προέκυψε ότι σχεδόν στο σύνολο τους (93%) οι καταστηματάρχες είναι απογοητευμένοι από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων:
- στο ιστορικό κέντρο μόνο το 9% των επιχειρηματιών είναι ικανοποιημένο ενώ το 87,5% δηλώνει αρνητική μεταβολή στον τζίρο,
- στην περιοχή της Εγνατίας μόνο το 6% των επιχειρήσεων είναι ικανοποιημένο από τον τζίρο,
- ενώ στην περιοχή της Τσιμισκής το ποσοστό αυτό φτάνει το 16%,
- και στην περιοχή της Ερμού καμία επιχείρηση δεν δήλωσε ικανοποιημένη από τον τζίρο της!
Παρόμοια η κατάσταση και στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπου το 100% των ερωτηθέντων δήλωσε απογοητευμένο από την κίνηση την περίοδο των εκπτώσεων ενώ στην ανατολική Θεσσαλονίκη μόλις το 7% των καταστηματαρχών δηλώνει ικανοποιημένο.
Το 32% των ερωτηθέντων αποδίδει την πτώση του τζίρου τους στην οικονομική κρίση, το 27% στην αύξηση της ανεργίας και τις μειώσεις μισθών και το 19% στην αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών