Το οινοποιείο Alessandro Lunardelli βρίσκεται στην ιταλική περιφέρεια Friuli-Venezia Giulia και ιδρύθηκε το 1968 από μια οικογένεια που είχε παράδοση στην παραγωγή οίνου. Από το 1990 και μετά γνώρισε μεγάλη επιτυχία, εμφιαλώνοντας το δικό της κρασί, ενώ λίγο αργότερα εντύπωση προκάλεσε η νέα σειρά κρασιών της εταιρείας με την ονομασία «Historical Line» (Linea della storia)...
Η εν λόγω σειρά περιλαμβάνει ερυθρούς και λευκούς οίνους στις φιάλες των οποίων τοποθετήθηκαν ετικέτες… αμφιλεγόμενων ιστορικών προσώπων, μεταξύ των οποίων και φωτογραφίες του Χίτλερ και συνεργατών του αλλά και εικόνες με ναζιστικά συνθήματα.
Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι τα κρασιά «Der Fuhrer» είχαν μεγάλη ζήτηση εκτός Ιταλίας, αφού πολλές γερμανικές και αυστριακές εταιρείες έκαναν συνεχώς μεγάλες παραγγελίες, όπου δυστυχώς φαίνεται να υπάρχουν ακόμη οπαδοί του ναζισμού, ενώ η αντίδραση των ιταλικών Αρχών ήταν άμεση.
Οι φιάλες αρχικά κατασχέθηκαν -επειδή αντιπροσωπεύαν μια «εξύμνηση των δραστών των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας»- και το θέμα οδηγήθηκε στα δικαστήρια, δικαιώνοντας εν τέλει το οινοποιείο.
Άλλωστε, ο διευθυντής μάρκετινγκ αναφέρει σχετικά: «Η απόφασή μας να δημιουργήσουμε την εν λόγω σειρά καμία σχέση δεν έχει με ναζιστική προπαγάνδα, αλλά ήταν ένας τρόπος μάρκετινγκ. Τα κρασιά του Χίτλερ είναι η πιο δημοφιλής σειρά, πουλώντας περίπου 30.000 φιάλες ετησίως!».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το οινοποιείο Alessandro Lunardelli έχει δημιουργήσει και άλλες αντίστοιχες σειρές: «Communist Collection», με ετικέτες του Τσε Γκεβάρα, του Στάλιν και του Μαρξ, «Il Ventennio», με τον Μουσολίνι και «Miscellaneous» με τον Ναπολέων και τον Τσώρτσιλ.
Η εν λόγω σειρά περιλαμβάνει ερυθρούς και λευκούς οίνους στις φιάλες των οποίων τοποθετήθηκαν ετικέτες… αμφιλεγόμενων ιστορικών προσώπων, μεταξύ των οποίων και φωτογραφίες του Χίτλερ και συνεργατών του αλλά και εικόνες με ναζιστικά συνθήματα.
Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι τα κρασιά «Der Fuhrer» είχαν μεγάλη ζήτηση εκτός Ιταλίας, αφού πολλές γερμανικές και αυστριακές εταιρείες έκαναν συνεχώς μεγάλες παραγγελίες, όπου δυστυχώς φαίνεται να υπάρχουν ακόμη οπαδοί του ναζισμού, ενώ η αντίδραση των ιταλικών Αρχών ήταν άμεση.
Οι φιάλες αρχικά κατασχέθηκαν -επειδή αντιπροσωπεύαν μια «εξύμνηση των δραστών των εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας»- και το θέμα οδηγήθηκε στα δικαστήρια, δικαιώνοντας εν τέλει το οινοποιείο.
Άλλωστε, ο διευθυντής μάρκετινγκ αναφέρει σχετικά: «Η απόφασή μας να δημιουργήσουμε την εν λόγω σειρά καμία σχέση δεν έχει με ναζιστική προπαγάνδα, αλλά ήταν ένας τρόπος μάρκετινγκ. Τα κρασιά του Χίτλερ είναι η πιο δημοφιλής σειρά, πουλώντας περίπου 30.000 φιάλες ετησίως!».
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το οινοποιείο Alessandro Lunardelli έχει δημιουργήσει και άλλες αντίστοιχες σειρές: «Communist Collection», με ετικέτες του Τσε Γκεβάρα, του Στάλιν και του Μαρξ, «Il Ventennio», με τον Μουσολίνι και «Miscellaneous» με τον Ναπολέων και τον Τσώρτσιλ.