Σελίδες

Ετικέτες

12/7/17

Ξέρεις να φρενάρεις; Πέντε πράγματα που θα σας σώσουν την κακιά στιγμή



Σας έχει τύχει ποτέ να πεταχτεί κάθετα στη μέση του δρόμου παιδάκι που κυνηγάει την μπάλα του;

Σας ευχόμαστε να μην σας συμβεί ποτέ, γιατί από την ώρα που θα δείτε το μικρό, μέχρι που το αυτοκίνητό σας θα ακινητοποιηθεί εντελώς, τα συναισθήματα δεν περιγράφονται!

Γιατί...

 
 
 
 
στα λόγια, το να φρενάρεις σε μια κατάσταση όπως η παραπάνω φαίνεται εύκολη, όμως στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά.

Στην πράξη «παγώνεις». Τα χέρια σου κοκαλώνουν στο τιμόνι, το πόδι σου «μένει» στο φρένο, και στα δευτερόλεπτα που ακολουθούν απλά βλέπεις την απόσταση από τον μπροστινό να μικραίνει… και να μικραίνει.

Ο μέσος οδηγός σε φρενάρισμα πανικού έχει την παραπάνω αντίδραση, και φυσικά δεν τον κατακρίνουμε. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούμε όλοι μας να γνωρίζουμε, ώστε να φρενάρουμε πιο αποτελεσματικά.

Ας δούμε λοιπόν 5 πράγματα που μπορούν να βελτιώσουν τον τρόπο που φρενάρουμε:

1. Φρέναρε και στρίψε αν μπορείς!

Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους έχουν ABS. Αυτό είναι ένα σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών που εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Ο πρώτος είναι να μειώσει την απόσταση φρεναρίσματος, ο δεύτερος είναι να δώσει στον οδηγό τη δυνατότητα να κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί που θέλει και άρα να αποφύγει το εμπόδιο. Αυτό συμβαίνει διότι αν οι τροχοί μπλοκάρουν, τότε χάνεται η πρόσφυση και αντίστοιχα χάνεις και το τιμόνι. Άρα, σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σου έχει ABS, προσπάθησε να φρενάρεις και να αποφύγεις το μπροστινό εμπόδιο στρίβοντας και μη μένοντας με κλειδωμένο το τιμόνι στην ευθεία! Εμείς θα λέγαμε να το δοκιμάσεις μάλιστα και σε μια αλάνα, όχι στο δρόμο. Αν έχεις προπονηθεί από πριν, θα είσαι πιο έτοιμος όταν πρέπει…

2. Κράτα πατημένο το πεντάλ του φρένου

«Ακόμη θυμάμαι την πρώτη φορά που φρέναρα ως νέος οδηγός και μπήκε το ABS. Το πεντάλ έτρεμε και εγώ -μέγα λάθος- ταράχθηκα και σήκωσα ελαφρώς το πόδι από το φρένο».

Το παραπάνω μας το εκμυστηρεύτηκε έμπειρος οδηγός σήμερα, και τώρα που το ξανασκεφτόμαστε ίσως να βρεθήκαμε και εμείς στη θέση του… Συμβουλή μας λοιπόν: αν το αυτοκίνητό σου έχει ABS, τότε κράτα γερά πατημένο το φρένο και μην χαλαρώσεις την πίεση που του ασκείς! Μάλιστα, όπως και με την παραπάνω συμβουλή, θα λέγαμε να το δοκιμάσεις στην πράξη, ώστε να έχεις νιώσει την αντίδραση του αυτοκινήτου σου από πριν. Φυσικά, με ασφάλεια! Δεν θέλεις να σε… φιλήσει ο πισινός σου!

3. Εν ανάγκη τράβα το ηλεκτρικό χειρόφρενο

Το ξέρετε ότι μπορείτε να τραβήξετε το ηλεκτρικό χειρόφρενο, όπως και το χειροκίνητο, αν παραστεί βέβαια η ύστατη ανάγκη; Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν, όμως κρατώντας σηκωμένο το κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου είναι σαν να σηκώνετε τον κλασικό λεβιέ! Και φυσικά, το ότι μάθατε τώρα αυτή την πληροφορία δεν σημαίνει πως θα αρχίσετε να παίρνετε τις στροφές με χειρόφρενο, διότι είναι επικίνδυνο και παράνομο να πραγματοποιείτε απότομους ελιγμούς.

4. Κράτα αποστάσεις!

Ακούγεται πολύ τετριμμένο, όμως είναι πέρα για πέρα αληθινό! Αφήνοντας απόσταση από τον μπροστινό έχεις καλύτερη ορατότητα και περισσότερο χρόνο αντίδρασης για να φρενάρεις.

Τι είναι αυτό; Θα απαντήσουμε με το παρακάτω παράδειγμα: Το Honda Civic TypeR έχει την καλύτερη επίδοση των φρένων στις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Για το 100-0 χλμ./ώρα έκανε μόλις 33,7 μέτρα. Ωστόσο, ο καλύτερος οδηγός του κόσμου πίσω από το τιμόνι του, αν πρέπει να φρενάρει επειδή πετάχτηκε στην εθνική οδό κάποιο ζώο, δεν θα κάνει 33,7 μέτρα, αλλά 56 μέτρα! Γιατί από τη στιγμή που θα δει το ζώο, μέχρι που ασκήσει την πίεση στο πεντάλ, θα έχουν περάσει 0,6 δλ που είναι ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού, το οποίο μεταφράζεται για το μέσο οδηγό στα 22,2 μέτρα απόσταση που έκανε μέχρι να ξεκινήσει να πατάει το πεντάλ του φρένου. Μήπως λοιπόν τώρα το ξανασκέφτεσαι και κρατάς αποστάσεις;

5. Μην οδηγάς ξαπλωμένος!

«Νευριάζω που βλέπω τον δίπλα οδηγό να οδηγεί ξαπλωμένος! Και δεν με πειράζει καθόλου που θα πονέσει η μέση του. Καλά να πάθει ! Νευριάζω, όμως, επειδή όταν θα χρειαστεί, δεν θα μπορεί να στρίψει το τιμόνι, δεν μπορεί να πατήσει το φρένο μέχρι τέρμα και άρα θα τρακάρει».

Το παραπάνω αποτελεί σχόλιο αναγνώστη. 
 
autotriti