Σελίδες

Ετικέτες

3/7/17

Χάνοντας κιλά με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο – 10 εύκολα tips


1. Κρατήστε το δικό σας ημερολόγιο δίαιτας
Καθίστε και σκεφτείτε τον τρόπο που τρώτε και το πώς νομίζετε ότι παίρνετε βάρος. Καταγράψτε τις σκέψεις σας σε ένα ημερολόγιο δίαιτας και μπορεί να διαπιστώσετε ότι τα θέματα που σχετίζονται με το βάρος σας συνδέονται με το περιστασιακό φαγητό. Πρόκειται περισσότερο για ένα πρόβλημα συμπεριφοράς παρά για ένα πρόβλημα με το φαγητό. Ισως παρατηρήσετε ότι τρώτε περισσότερο επειδή έχετε τη συνήθεια να καταναλώνετε φαγητό σε διάφορες στιγμές μέσα στη μέρα χωρίς να προσέχετε τις μερίδες. Κρατήστε μια λίστα με μικρότερες ποσότητες φαγητού και ακολουθήστε ένα μενού με συγκεκριμένες θερμίδες.

2. Σταματήστε να τρώτε περιστασιακά. Μπορεί να καταναλώνετε υγιεινό φαγητό αλλά έχει σημασία αυτό να γίνεται με υγιεινό τρόπο. Προτιμήστε ισορροπημένα γεύματα και σνακς σε συγκεκριμένες στιγμές μέσα στην μέρα αντί του να καταφεύγετε σε ό,τι υπάρχει εκείνη τη στιγμή γύρω σας.
3. Εξοικειώστε τον εαυτό σας με τις θερμίδες. Η ιδέα δεν είναι να αποκτήσετε εμμονή με τη μέτρηση των θερμίδων του ο,τιδήποτε τρώτε αλλά να καταλάβετε πόσο καταναλώνετε μέσα από τα διαφορετικά είδη φαγητού. Το να προγραμματίζετε τα γεύματα σας εκ των προτέρων και να τσεκάρετε τις θερμίδες σας διευκολύνει να σταματάτε και να παρατηρείτε πόσο τρώτε κάθε μέρα καθώς και ποια φαγητά συντείνουν σε περισσότερες θερμίδες όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες.
4. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να εμπιστευτείτε τον εαυτό σας να καταναλώσει στη συνέχεια και ό,τι του κάνει κέφι γιατί μπορεί να φάτε ο,τιδήποτε αρκεί να μειώσετε την ποσότητα.
5. Κάντε μικρά, σταθερά βήματα και δώστε στον εαυτό σας ευελιξία μέσα από ένα περιθώριο θερμίδων που βγάζει νόημα για σας. Πρέπει να τρώτε λιγότερο απ' όσο συνηθίζατε για να χάσετε κιλά αλλά μπορείτε να αφήσετε ένα μικρό περιθώριο όπου θα ξεκλέβετε λίγες θερμίδες για να μην είναι έντονο το αίσθημα της πείνας. Είναι προτιμότερο να χάσετε κιλά αργά εάν θέλετε να διατηρήσετε το καινούριο σας βάρος.
6. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σήματα υπενθύμισης ή υποβοήθειας. Χαρτάκια με σημειώσεις που θα έχετε μαζί σας ή σήματα στο σπίτι – στο ψυγείο για παράδειγμα που θα μπορούσε να λέει: “είναι ώρα για φαγητό;” – ή ένα στην μπροστινή πόρτα που θα γράφει “μπορείς να το κάνεις” - ίσως βοηθήσουν. Μπορείτε ακόμη να βάλετε στο πρόγραμμα να διαβάζετε κάθε μέρα κάτι σχετικό με την υγεία και την απώλεια βάρους. Περιτριγυρίστε τον εαυτό σας με ενθαρρυντικό υλικό. Εάν είναι δυνατόν, βρείτε ένα φίλο που θα μπορεί να κάνει το ταξίδι μαζί σας, κάποιον στον οποίο μπορείτε να βασιστείτε για παρακίνηση και συμβουλές, κάποιον που να ενδιαφέρεται επίσης να διατηρήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
7. Ακολουθείστε έναν τρόπο άσκησης που σας ταιριάζει σε τακτική βάση. Θα σας κάνει να αισθανθείτε δυνατότεροι και υγιείς.
8. Κρατήστε τον εαυτό σας απασχολημένο. Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα από τα σημαντικότερα μυστικά στο να χάσετε βάρος. Κάντε ο,τιδήποτε χρειάζεται για να αποφύγετε τη βαρεμάρα, τη μοναξιά, το στρες και άλλους συναισθηματικούς παράγοντες από το να γλιστρήσουν μέσα σας αλλιώς μπορεί να αρχίσετε να καταφεύγετε στο φαγητό για να συμπληρώσετε τα κενά ή να καταπραϋνετε δύσκολα συναισθήματα. Αυτό συχνά σημαίνει ότι πρέπει να προγραμματίζετε το μέλλον και να δεσμευτείτε σε κάτι ή σε κάποιον που θα σας κρατά απασχολημένους. Εάν είναι κάποιος ή κάτι που απολαμβάνετε τόσο το καλύτερο γιατί με αυτό θα αισθάνεσθε χαρούμενοι και θα σας κινητοποιεί να σκέφτεστε θετικά.
9. Κάντε ένα διάλειμμα πότε πότε. Είναι καλό να ακολουθείτε ένα πλάνο τουλάχιστον για κάποιες εβδομάδες μέχρι οι καινούριες σας συνήθειες να εδραιωθούν και να αρχίσετε να χάνετε βάρος αλλά δε χρειάζετε να αποφεύγετε τις κοινωνικές εκδηλώσεις και συναναστροφές. Δεν θα ξαναπάρετε το βάρος που έχετε χάσει αν μια – δυο φορές την εβδομάδα φάτε λίγο παραπάνω. Εάν οι νέες σας συνήθειες είναι πραγματικά συνήθειες θα τις πάρετε μαζί σας και στις διακοπές και θα ξέρετε πότε να σταματήσετε.
10. Να είστε ρεαλιστές. Βάλτε στόχους ανάλογα με την ηλικία σας. Το πραγματικό μυστικό με το βάρος είναι το να ξέρεις ότι το έχεις υπό έλεχο.