Σελίδες

Ετικέτες

6/6/17

Είσαι εθισμένη στην καφεΐνη; Δες τα 6 σημάδια που το προδίδουν




Δεν ξέρω για σένα, αλλά αν για τον Χ, Ψ καταραμένο λόγο, αργήσω να πιω τον πρωινό μου καφέ, με πιάνει πονοκέφαλος...
Για την ακρίβεια, πρώτα αναζητώ ένα εσπρεσάκι όταν ανοίξω το μάτι μου, και μετά ένα ποτήρι νερό. Συμβαίνει.
Κάπου μεταξύ ημικρανίας, νεύρων και νύστας, συνειδητοποίησα ότι είμαι κάτι παραπάνω από μια απλή λάτρης του καφέ.

Ο εθισμός στην καφεΐνη είναι αθόρυβος και - όπως κάθε εθισμός - δεν κάνει καλό. Μήπως να μειώσουμε λίγο τους καφέδες, ή να τους αντικαταστήσουμε;

1. Έχεις πονοκέφαλο αν δεν πιεις καφέ
Η καφεΐνη περιορίζει την ροή του αίματος, γεγονός που την κάνει αποτελεσματικότατο αναλγητικό. Αν έχεις ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα στο πότε και πόσους καφέδες πίνεις, μπορεί το να παραλείψεις μία κούπα μια μέρα, να σου προκαλέσει πονοκέφαλο. Περίπου το 50% των ανθρώπων αντιμετωπίζουν πονοκεφάλους ως σύμπτωμα στέρησης του καφέ.

2. Είσαι κακόκεφη μέχρι να πιεις καφέ
Η καφεΐνη ενεργοποιεί τους υποδοχείς ντοπαμίνης, οι οποίοι αποτελούν κομμάτι του κέντρου απόλαυσης του σώματός σου. Αν δεν έχεις καλή διάθεση μέχρι να πιεις καφέ, αυτή είναι μια ένδειξη ότι ο εγκέφαλός σου βασίζεται σε αυτή.

3. Δε μπορείς να συγκεντρωθείς χωρίς καφεΐνη
Ο καφές επίσης ενισχύει τα επίπεδα αδρεναλίνης σου, και σε κρατάει σε επαγρύπνηση και συγκεντρωμένη. Αν έχεις συνηθίσει σε αυτή την κατάσταση, μπορεί να νιώθεις λίγο μπερδεμένη και να χάνεις τις ισορροπίες σου αν δεν πιεις καφέ.

4. Χρειάζεσαι όλο και περισσότερη για την ίδια απόδοση
Η ποσότητα καφεΐνης που προσλαμβάνεις καθημερινά έπαψε να έχει κάποια διαφορά στα επίπεδα ενέργειάς σου; Μάλλον χρειάζεσαι περισσότερη.

5. Νιώθεις αγχωμένη τελευταία
Οι μεγάλες δόσεις καφεΐνης μπορεί να σε κάνουν αγχώδη ή να σου δημιουργήσουν νεύρα. Αν νιώθεις πιο "τσιτωμένη" απ' ό,τι συνήθως, τότε ίσως πρέπει να μειώσεις την ποσότητα καφεΐνης που προσλαμβάνεις.

6. Δεν αντέχεις στην σκέψη ότι κόβεις τον καφέ
Αν τρελαίνεσαι και μόνο στη σκέψη ότι θα κόψεις τον πρωινό σου καφέ, τότε ίσως είσαι εθισμένη. Μπορείς σταδιακά να τους μειώσεις, κι έτσι να ελέγξεις και τα συμπτώματα στέρησης ευκολότερα.