Σελίδες

Thessaloniki video tour

29/11/15

Έρωτας: Γιατί ενώ σε φτύνει εσύ κολλάς;

Αναγνώστριά μας ρωτά: 
Καλησπέρα. Μετά απο μία σχέση7 ετών χωρίσαμε οριστικά.
Η σχέση τα 4 χρόνια ήταν απο απόσταση και εκείνος με κατηγορούσε ότι δεν μετακόμισα κοντα του και βολέυτηκα στη δουλίτσα μου και εγώ ότι το μόνο που έκανε ήταν να με περιμένει. Είναι ενας δύσκολος άνθρωπος που θέλει να του δώσεις για να δώσει. Πριν το οριστικό τέλος είχαμε χωρίσει ξανα για κάποιους μήνες Εκείνος με παρακαλούσε εγώ γυρισα και με πέρασε απο μαρτύρια...  Και φυσικά μετά απο ένα χρόνο κλάμα γιατί με αγνοούσε ενώ έλεγε πως με αγαπάει αλλά εφόσον δεν μετακομίζω δεν υπάρχει λόγος για τίποτα γνωρίσα κάποιον άλλον και πήρα το κουράγιο να χωρίσω. Ο λόγος για τη συμπεριφορά του ήταν ο θυμός που ήμουν μακρυά και πως τον είχα αφήσει ξανά και δεν αντέχω στα δύσκολα. Είμαι σχεδόν 2 χρόνια στη νέα σχέση αλλά δεν είμαι ερωτευμένη ούτε σκέφτομαι το μέλον μαζί του. Το μυαλό μου ήταν και είναι στον πρώην Κατα καιρούς επικοινωνέι μαζί μου ή εγώ μαζί του και αυτό που λέει είναι έλα κοντά μου αμα θέλεις εγω σε περιμένω. Αλλα αυτό. Πολύ ειλικρινά λεει αυτός είναι ο χαρακτήρας μου και δεν αλλάζω. Πρέπει λέει να γίνεις μια γυναίκα που θα μπορώ να στηριχτώ πάνω της και όχι ένα κοριτσάκι που θέλει ντάντεμα. Εγώ σε αγαπάω και σε λατρεύω. Η αλήθεια είναι ότι έχω ψυσικα εξαρτηθεί απο εκείνον. Τον έχω θεοποιήσει και τον λατρεύω αλλα δεν την παλέυω μαζί του με τη συμπεριφορά του. Είμαι τρομερα ενοχική και όταν σκέφτομαι πως εγώ φταίω που γίναμε έτσι επειδή δεν πήγαινα κοντά του τρελαίνομαι και κλαίω με τις ώρες. Δεν αντέχεται άλλο η κατάσταση. Ξερω πως με αγαπάει αλλά είναι πληγωμένος και ο χαρακτήρας του δεν του επιτρέπει να κάνει αυτά που θέλω εγώ. Το θέμα είναι πως βλέπω ότι όση απόσταση και να παρω το μυαλό μου δεν φεύγει. Είμαι μισή χωρίς εκείνον αλλά η αξιοπρέπεια μου δεν μου επιτρέπει αν δεν έρθει να με παρακαλέσει και να μου υποσχεθεί ότι το μόνο που θέλει είναι να είμαι ευτυχισμένη και να χαμογελάω να γυρίσω αλλά να μου λεει μόνο έλα κοντα μου γιατί η γυναίκα ακολουθεί... Πόσο θα πάει αυτό; Νιώθω ότι έχω καταστραφεί. Ουτε να χωρίσω τον νυν καταφέρνω γιατί σκέφτομαι ότι μετά θα το μετανιώσω και θα χάσω και αυτό. Νιώθω χάλια.
Ο ψυχολόγος ομαδικός θεραπευτής, Δημήτρης Κατσαρός απαντά



Αγαπητή αναγνώστρια:
 
Εκφράσατε τα γεγονότα όπως τα συνδέετε συναισθηματικά μεταξύ τους. Μήπως αυτό σημαίνει πως δράτε ή αντιδράτε συναισθηματικά συχνά; Μοιάζει από την περιγραφή των σχέσεών σας να έχετε μεγάλη ανάγκη από έναν άνθρωπο δίπλα σας μιας και αφού χωρίσατε τον πρώην σας, γνωρίσατε τον νυν φίλο σας για τον οποίο αν και δε νιώθετε ιδιαίτερα θερμά δεν σκέφτεστε να χωρίσετε. Ως εκ τούτου νομίζω πως το βασικό σας κίνητρο σε μια σχέση είναι να μην νιώθετε μόνη. Μήπως όμως το "να μην νιώθετε μόνη" δεν είναι ακριβώς το "να νιώθετε συντροφικότητα"; Πολλές φορές η έλλειψη μιας αρνητικής ποιότητας δεν συνεπάγεται την ύπαρξη μιας θετικής. Φερειπείν: Ρωτάτε κάποιον που βρίσκεται σε πάρτυ πως περνάει. Σας απαντά "όχι άσχημα". Μετά ρωτάτε κάποιον άλλο και σας λέει "όμορφα". Ποιός περνά καλά; Μάλλον ο δεύτερος. Δηλαδή το "όμορφα" δηλώνει ένα πλεόνασμα ευφορίας ενώ το "όχι άσχημα" μια έλλειψη δισφορίας. Νομίζω λοιπόν ότι το δίλημμά σας αφορά σε μια επιλογή που καλείστε να κάνετε κατά την οποία στη μια περίπτωση πρέπει να ρίξετε τον εγωισμό σας για να έχετε το πακέτο "έλλειψη δυσφορίας-πλεόνασμα ευφορίας" ενώ στην άλλη περίπτωση δε ρίχνετε τον εγωισμό σας αλλά κρατάτε μόνο το "έλλειψη δισφορίας". Η απαντηση σ'αυτό εδώ το δίλημμα δε θα μπορούσε να έχει κριτήριο παρά μόνο το τί ιεραρχείτε στις προτεραιότητές σας ως πιο σημαντικό και φυσικά ποιό είναι το μέγιστο κόστος που μπορείτε να καταβάλετε γι'αυτό.