Το Μπουτάν, το μικρό ασιατικό βασίλειο που είναι γνωστό στο εξωτερικό
γιατί κατάργησε τον δείκτη του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και τον
αντικατέστησε, εδώ και 40 χρόνια, από τον δείκτη Ακαθάριστης Εθνικής
Ευτυχίας, αποφάσισε να υιοθετήσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στο πλαίσιο
ενός οικολογικού προγράμματος που έχει τις ρίζες του στην «παράδοση» της
χώρας.
Το βασίλειο του Μπουτάν, σε συνεργασία με την εταιρεία Nissan, σχεδιάζει να γίνει «μια πρωτοπόρος χώρα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων», όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Τσερίνγκ Τομπγκάι σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον γενικό διευθυντή της αυτοκινητοβιομηχανίας, Κάρλος Γκοσν.
Ένα μεγάλο μέρος των κρατικών εσόδων της χώρας προέρχεται από την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στη γειτονική Ινδία. Το Μπουτάν των 700.000 κατοίκων διαθέτει τέσσερα υδροηλεκτρικά εργοστάσια συνολικής παραγωγής 1.400 μεγαβάτ, το ισοδύναμο δηλαδή ενός ισχυρού πυρηνικού αντιδραστήρα. Σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει, μέχρι το 2020, μονάδες ικανές να παράγουν 10.000 μεγαβάτ. Ωστόσο, αναγκάζεται να αγοράζει καύσιμα για να κινούνται τα αυτοκίνητα, γεγονός που επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του. Αντιμέτωπη με την οικονομική κρίση, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να απαγορεύσει την εισαγωγή ορισμένων προϊόντων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τα βενζινοκίνητα οχήματα.
«Δεν θέλουμε ούτε να δαπανούμε ούτε να αγοράζουμε ενέργεια από ορυκτές πηγές», εξήγησε ο Τομπγκάι που σχεδιάζει να μετατρέψει την ηλεκτροκίνηση στην αιχμή του δόρατος της ανάπτυξης και της οικονομικής ανεξαρτησίας της χώρας του. Για το λόγο αυτό οι αρχές στράφηκαν στη Nissan, μια αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοπόρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία πρόσφερε μάλιστα στην κυβέρνηση δύο οχήματα Leaf με την ευκαιρία του εορτασμού των γενεθλίων του βασιλιά.
Ο Γκοσν είπε ότι υπάρχει δυνατότητα να πουληθούν «εκατοντάδες ή και χιλιάδες Leaf» στο Μπουτάν τα επόμενα χρόνια, όμως πέρα από αυτό, σκοπός της εταιρείας είναι να μετατρέψει το Μπουτάν σε «μια βιτρίνα που θα δείχνει πώς μια χώρα με σαφές όραμα και ισχυρή βούληση μπορεί να φτιάξει έναν στόλο καθαρών αυτοκινήτων».
Η τιμή των Leaf (περίπου 20.000 δολάρια στις ΗΠΑ) ενδεχομένως να αποδειχθεί απαγορευτική για τους Μπουτανέζους, αφού οι περισσότεροι από αυτούς δεν κολυμπούν στο χρυσάφι. Ο πρωθυπουργός ωστόσο ελπίζει ότι θα βρει στήριξη από διεθνείς οργανισμούς ή και από μεμονωμένα άτομα ώστε να επιδοτηθεί η αγορά αυτοκινήτων και η τιμή τους να πέσει κατά το ένα τρίτο.
Στους μελλοντικούς στόχους του Μπουτάν είναι επίσης να υιοθετήσει μια γεωργία 100% βιολογική και να επιτύχει το στόχο των «μηδενικών εκπομπών καυσαερίων», όπως εξήγησε ο Τομπγκάι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.
Το βασίλειο του Μπουτάν, σε συνεργασία με την εταιρεία Nissan, σχεδιάζει να γίνει «μια πρωτοπόρος χώρα στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων», όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός Τσερίνγκ Τομπγκάι σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μαζί με τον γενικό διευθυντή της αυτοκινητοβιομηχανίας, Κάρλος Γκοσν.
Ένα μεγάλο μέρος των κρατικών εσόδων της χώρας προέρχεται από την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας στη γειτονική Ινδία. Το Μπουτάν των 700.000 κατοίκων διαθέτει τέσσερα υδροηλεκτρικά εργοστάσια συνολικής παραγωγής 1.400 μεγαβάτ, το ισοδύναμο δηλαδή ενός ισχυρού πυρηνικού αντιδραστήρα. Σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει, μέχρι το 2020, μονάδες ικανές να παράγουν 10.000 μεγαβάτ. Ωστόσο, αναγκάζεται να αγοράζει καύσιμα για να κινούνται τα αυτοκίνητα, γεγονός που επιβαρύνει σημαντικά τον προϋπολογισμό του. Αντιμέτωπη με την οικονομική κρίση, η κυβέρνηση υποχρεώθηκε να απαγορεύσει την εισαγωγή ορισμένων προϊόντων, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και τα βενζινοκίνητα οχήματα.
«Δεν θέλουμε ούτε να δαπανούμε ούτε να αγοράζουμε ενέργεια από ορυκτές πηγές», εξήγησε ο Τομπγκάι που σχεδιάζει να μετατρέψει την ηλεκτροκίνηση στην αιχμή του δόρατος της ανάπτυξης και της οικονομικής ανεξαρτησίας της χώρας του. Για το λόγο αυτό οι αρχές στράφηκαν στη Nissan, μια αυτοκινητοβιομηχανία πρωτοπόρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η εταιρεία πρόσφερε μάλιστα στην κυβέρνηση δύο οχήματα Leaf με την ευκαιρία του εορτασμού των γενεθλίων του βασιλιά.
Ο Γκοσν είπε ότι υπάρχει δυνατότητα να πουληθούν «εκατοντάδες ή και χιλιάδες Leaf» στο Μπουτάν τα επόμενα χρόνια, όμως πέρα από αυτό, σκοπός της εταιρείας είναι να μετατρέψει το Μπουτάν σε «μια βιτρίνα που θα δείχνει πώς μια χώρα με σαφές όραμα και ισχυρή βούληση μπορεί να φτιάξει έναν στόλο καθαρών αυτοκινήτων».
Η τιμή των Leaf (περίπου 20.000 δολάρια στις ΗΠΑ) ενδεχομένως να αποδειχθεί απαγορευτική για τους Μπουτανέζους, αφού οι περισσότεροι από αυτούς δεν κολυμπούν στο χρυσάφι. Ο πρωθυπουργός ωστόσο ελπίζει ότι θα βρει στήριξη από διεθνείς οργανισμούς ή και από μεμονωμένα άτομα ώστε να επιδοτηθεί η αγορά αυτοκινήτων και η τιμή τους να πέσει κατά το ένα τρίτο.
Στους μελλοντικούς στόχους του Μπουτάν είναι επίσης να υιοθετήσει μια γεωργία 100% βιολογική και να επιτύχει το στόχο των «μηδενικών εκπομπών καυσαερίων», όπως εξήγησε ο Τομπγκάι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.