Σελίδες

Thessaloniki video tour

3/3/13

Ο χαμηλότερος τζίρος των τελευταίων ετών στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις


Ο χαμηλότερος τζίρος των τελευταίων ετών καταγράφηκε στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.

Η ΕΣΕΕ με αυτό το δεδομένο, καταγράφοντας συνεχώς νέα λουκέτα στο κέντρο και την περιφέρεια, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον της εγχώριας αγοράς. Bάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιείται, κάθε χρόνο, με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) σε όλη την Ελλάδα, το 80% των ερωτώμενων επιχειρηματιών δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ, όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21–30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%.

Είναι σαφές, κατά τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των εμπόρων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα.

«Οι Έλληνες έμποροι αποχαιρετούν τις εκπτώσεις λέγοντας 'καλό μήνα' στις προσφορές», τονίζει ο Β.Κορκίδης, προσθέτοντας ότι «η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φορο-πιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων».

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων, κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21–40%). Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω. Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 27% την περίοδο από 1/2 έως 15/2.

Συμπεραίνεται κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολούθησε μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα ήταν πολύ μειωμένη.

Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο.

Στη συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ