Διπλό «σαφάρι» ξεκινά από τον Φεβρουάριο η Γενική Γραμματεία
Πληροφοριακών Συστημάτων. Στον ρόλο του… θηράματος, σύμφωνα με τις «6
μέρες», οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που είτε δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας
του 2013, είτε κυκλοφορούν τα οχήματά τους ανασφάλιστα.
Ζητούμενο για τη Γενική Γραμματεία
Πληροφοριακών Συστημάτων είναι να συνταχθεί λίστα των παραβατών, η
οποία, αφού ελεγχθεί –καθώς στα αρχεία της εφορίας εξακολουθούν να
υπάρχουν και ανύπαρκτα αυτοκίνητα που εμφανίζονται ως «ενεργά»- θα
διοχετευτεί και στην αστυνομία. Ο λόγος; Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της
εφημερίδας τα ανασφάλιστα οχήματα, αλλά και τα οχήματα για τα οποία δεν
έχει καταβληθεί το τέλος κυκλοφορίας έχουν αρμοδιότητα να τα κυνηγούν
πλέον τόσο οι αστυνομικοί, όσο και άντρες της τροχαίας.
Οι οδηγοί που δεν κατέβαλαν τα τέλη μέχρι τις 8 Ιανουαρίου αντιμετωπίζουν πλέον τον κίνδυνο να χάσουν και την άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα οδήγησης καθώς αυτό υπαγορεύει ο καινούργιος νόμος. Η νέα αυτή ποινή αναμένεται να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης προς τους οδηγούς που δεν πλήρωσαν τα τέλη. Ο αριθμός εκτιμάται σε 30 χιλιάδες περίπου, αν και τα τελικά στοιχεία θα είναι διαθέσιμα τον Φεβρουάριο, όταν και θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διασταυρώσεις.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει:
• Να αναζητηθεί στο μητρώο αυτοκινήτων που διατηρείται στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ποια είναι τα οχήματα για τα οποία δεν καταβλήθηκαν τέλη κυκλοφορίας
• Να εξαιρεθούν τα οχήματα για τα οποία έγινε κατάθεση πινακίδων, με τον αριθμό τους να εκτιμάται σε 100 χιλιάδες.
• Να αναζητηθούν οχήματα τα οποία έχουν καταστραφεί.
Με το που θα προκύψει η τελική λίστα, θα αποσταλεί και στην αστυνομία, ενώ οι οδηγοί θα ειδοποιηθούν με γραπτή επιστολή για την οφειλή τους. Το κίνητρο για να προσέλθει κάποιος να πληρώσει, έστω και εκπρόθεσμα, είναι ότι θα γλιτώσει τον κίνδυνο να τον σταματήσουν στον δρόμο και να χάσει άδεια και δίπλωμα. Εννοείται ότι ο παραλήπτης της επιστολής θα πληρώσει τα τέλη εις διπλούν.
Το δεύτερο «χτύπημα» της Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, σύμφωνα με τις «6 μέρες» θα έχει να κάνει με τα ανασφάλιστα οχήματα. Από ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των αρχείων που τηρεί το υπουργείο με τα αρχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών θα προκύψουν τα αυτοκίνητα που αν και έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας, εμφανίζονται ως ανασφάλιστα. Οι οδηγοί θα κληθούν να ασφαλίσουν άμεσα τα Ι.Χ. τους (ενδεχομένως πληρώνοντας και κάποιο πρόστιμο) για να αποφύγουν τις αυστηρότερες συνέπειες που προβλέπει ο νόμος.
Οι οδηγοί που δεν κατέβαλαν τα τέλη μέχρι τις 8 Ιανουαρίου αντιμετωπίζουν πλέον τον κίνδυνο να χάσουν και την άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα οδήγησης καθώς αυτό υπαγορεύει ο καινούργιος νόμος. Η νέα αυτή ποινή αναμένεται να λειτουργήσει και ως μοχλός πίεσης προς τους οδηγούς που δεν πλήρωσαν τα τέλη. Ο αριθμός εκτιμάται σε 30 χιλιάδες περίπου, αν και τα τελικά στοιχεία θα είναι διαθέσιμα τον Φεβρουάριο, όταν και θα ολοκληρωθούν οι σχετικές διασταυρώσεις.
Για να γίνει αυτό θα πρέπει:
• Να αναζητηθεί στο μητρώο αυτοκινήτων που διατηρείται στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ποια είναι τα οχήματα για τα οποία δεν καταβλήθηκαν τέλη κυκλοφορίας
• Να εξαιρεθούν τα οχήματα για τα οποία έγινε κατάθεση πινακίδων, με τον αριθμό τους να εκτιμάται σε 100 χιλιάδες.
• Να αναζητηθούν οχήματα τα οποία έχουν καταστραφεί.
Με το που θα προκύψει η τελική λίστα, θα αποσταλεί και στην αστυνομία, ενώ οι οδηγοί θα ειδοποιηθούν με γραπτή επιστολή για την οφειλή τους. Το κίνητρο για να προσέλθει κάποιος να πληρώσει, έστω και εκπρόθεσμα, είναι ότι θα γλιτώσει τον κίνδυνο να τον σταματήσουν στον δρόμο και να χάσει άδεια και δίπλωμα. Εννοείται ότι ο παραλήπτης της επιστολής θα πληρώσει τα τέλη εις διπλούν.
Το δεύτερο «χτύπημα» της Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, σύμφωνα με τις «6 μέρες» θα έχει να κάνει με τα ανασφάλιστα οχήματα. Από ηλεκτρονικές διασταυρώσεις των αρχείων που τηρεί το υπουργείο με τα αρχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών θα προκύψουν τα αυτοκίνητα που αν και έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας, εμφανίζονται ως ανασφάλιστα. Οι οδηγοί θα κληθούν να ασφαλίσουν άμεσα τα Ι.Χ. τους (ενδεχομένως πληρώνοντας και κάποιο πρόστιμο) για να αποφύγουν τις αυστηρότερες συνέπειες που προβλέπει ο νόμος.