Αυτό προκύπτει από έρευνες του υπουργείου Ανάπτυξης που έκανε σε τρεις μεγάλες κατηγορίες κωδικών προϊόντων που πουλάνε οι έξι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Carrefour – Μαρινόπουλος, ΑΒ Βασίλοπουλος, Σκλαβενίτης, Βερόπουλος, Μασούτης και My Market).
Τις παρουσίασαν χθες ο γενικός γραμματέας Εμπορίου, Στέφανος Κομνηνός, και ο ειδικός γραμματέας της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς, Γιώργος Στεργίου, υπογραμμίζοντας πως «ό,τι και να κάνει το υπουργείο Ανάπτυξης, αν ο ίδιος ο καταναλωτής δεν μπει στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, τότε δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στην αγορά». Πιο συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου επέλεξε τις τιμοληψίες στα 1.200 αγαθά του Παρατηρητηρίου Τιμών για να κάνει τις αναλύσεις. Τα προϊόντα είναι τρόφιμα, είδη υγιεινής, καθαριότητας και περιποίησης προσώπου και σώματος.
Οι 3 κατηγορίες
Η πρώτη κατηγορία αφορά σε 382 επώνυμα προϊόντα που πουλάνε και οι έξι αλυσίδες.
Προέκυψε ότι η ακριβότερη από τη φθηνότερη αλυσίδα έχει διαφορά τιμών 6% με ετήσιο όφελος 450 ευρώ τον χρόνο.
Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει 617 μάρκες που δεν πωλούνται απαραίτητα απ’ όλα τα σούπερ μάρκετ. Η διαφορά από το σούπερ μάρκετ με τις υψηλότερες και από εκείνο με τις χαμηλότερες τιμές είναι 7,5%.
Και η τρίτη κατηγορία αφορά σε 569 ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Εδώ η «ψαλίδα» τιμών μεγαλώνει στο 11% και το νοικοκυριό μπορεί να εξοικονομήσει ακόμη και 750 ευρώ ετησίως. Σε άλλη έρευνα που έκανε το υπουργείο Ανάπτυξης προκύπτουν και οι διαφορές τιμών σε βασικά προϊόντα. Για παράδειγμα, η χαμηλότερη τιμή στο νωπό γάλα είναι 0,86 ευρώ (πρόκειται για προϊόν ιδιωτικής ετικέτας), ενώ η μέση τιμή (περιλαμβάνονται επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας) είναι 1,44 ευρώ.
Δηλαδή η διαφορά είναι 41,1%. Το αλάτι έχει χαμηλότερη τιμή 0,34 ευρώ και η μέση τιμή 1,01 ευρώ (διαφορά 66,3%). Συνολικά, για 17 προϊόντα που αγοράζει μία οικογένεια το μηνιαίο όφελος είναι 59,66 ευρώ και το ετήσιο 715,92.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΛΩΝΑΣ