Το 2017 εκτιμάται ότι θα φτάσει στην Καλαμαριά το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς οι εργασίες επέκτασης του δικτύου προς την συγκεκριμένη περιοχή αναμένεται να ξεκινήσουν...
το φθινόπωρο, με συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης της κατασκευής τούς 60 μήνες. Αυτό ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, προσθέτοντας ότι με το έργο αυτό, επιτυγχάνεται και η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου κατά το 1/3, αφού η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα καταβάλει τις αποζημιώσεις για το τμήμα της οδού, που αφορούν στα έργα του μετρό.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη προετοιμάζονται μελετητικά οι επεκτάσεις προς τα δυτικά (σ.σ. Σταυρούπολη, Εύοσμο), με στόχο να αξιοποιηθεί για τη χρηματοδότησή τους το επόμενο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης, που εστιάζει στην πράσινη ανάπτυξη και την καινοτομία.
Το έργο της επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 1600 θέσεις εργασίας στη φάση της κατασκευής, και 100 μόνιμες κατά τη λειτουργία του. Η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους 4,8 χιλιομέτρων, έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 63000 επιβάτες ημερησίως.
Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «Πατρίκιος» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την περιμετρική τάφρο. Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».
Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» κι έναν επίσταθμο, ενώ προβλέπονται υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό μετεπιβίβασης στο σταθμό «Μίκρα».