Για ξεπούλημα της Εγνατίας Οδού κάνουν λόγο οι εργαζόμενοι της εταιρίας, μετά την την πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του υπουργού Οικονομικών και του...
Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΘ), με την οποία δόθηκε τέτοια εξουσιοδότηση στον υπουργό Οικονομικών και έτσι το παραπάνω Ταμείο αποκτά το δικαίωμα άσκησης ψήφου επί του 100% των μετοχών της εταιρείας ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και άρα, ελέγχει πλέον όλες τις αποφάσεις της.
Οι εργαζόμενοι αναφέρουν ότι η απόφαση αυτή θα επηρεάσει αρνητικά όχι μόνο το μέλλον της Εγνατίας Οδού, αλλά και των υπόλοιπων έργων τα οποία έχει αναλάβει η εταιρία σε όλα την Ελλάδα:
Α). Δρομολογείται πλέον με όλο και γρηγορότερα βήματα η εκχώρηση της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας οδού σε ιδιώτες. Τώρα που επιτέλους η εταιρεία εγκατέστησε τους πρώτους 5 σταθμούς διοδίων (10 χρόνια μετά την παράδοση στη κυκλοφορία των πρώτων οδικών τμημάτων της Εγνατίας Οδού) και μπορεί αυτόνομα να χρηματοδοτεί τη δαπανηρή συντήρησή της, αποπληρώνοντας συγχρόνως τα δάνεια που της φόρτωσαν και αποκομίζοντας σημαντικό πλεόνασμα για το ελληνικό δημόσιο σε βάθος χρόνου, κάποιοι έχουν τάξει σε ιδιώτες αυτά τα έσοδα, χωρίς καν να ξεκαθαρίζουν αν θα αναλάβουν τις πλήρεις υποχρεώσεις συντήρησης του.
Β). Για το σύνολο των υπόλοιπων δραστηριοτήτων της εταιρείας, που αφορούν έργα και παροχή υπηρεσιών, θα προκύψουν στην καλύτερη περίπτωση δυσλειτουργίες σε ότι αφορά στην αναγκαστική συνύπαρξη εποπτείας ΥΠΟΜΕΔΙ και ΤΑΙΠΕΘ ενώ στην χειρότερη, εφόσον τυπικά τον έλεγχο (καθώς ασκεί το δικαίωμα ψήφου) τον έχει το ΤΑΙΠΕΘ, ένας φορέας που η μοναδική του δραστηριότητα είναι η πώληση περουσιακών στοιχείων, θα αδιαφορήσει για αυτές και εν τέλει δεν αποκλείεται ακόμα και να τις διακόψει!
Η κυβερνητική πολιτική των τελευταίων δύο ετών (μεταξύ πολλών άλλων επαχθών και ανάλγητων κοινωνικά μέτρων), αποδεικνύεται εν τέλει ανίκανη, ακόμα και στο να αξιολογήσει και να αξιοποιήσει το δυναμικό του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στέλνοντας την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., μία εταιρεία που απέδειξε και αποδεικνύει ότι είναι εγγύηση για τη γρήγορη και ποιοτική ανάπτυξη των υποδομών στη Βόρειο Ελλάδα και στα Βαλκάνια, στην εποπτεία του νεοσύστατου ταμείου «διάλυσης και πώλησης εταιρειών», το ΤΑΙΠΕΘ.
Καλούμε τον Βορειοελλαδίτη υπουργό Οικονομικών και τον νέο υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Βορίδη, όσο είναι ακόμη καιρός να διορθώσουν την ολέθρια αυτή απόφαση και να περιφρουρήσουν την ανάπτυξη των έργων υποδομής που χρειάζεται την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Στη συνέχεια οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι «επίσης, είμαστε αποφασισμένοι να προσφύγουμε στην ελληνική δικαιοσύνη, καθώς διαφαίνεται, ότι όλοι οι παραπάνω νόμοι έχουν κενά και παρανομίες που μπορούν να προσβληθούν.
Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε, ότι θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε δημόσια την άποψή μας και θα εκδηλώνουμε πάντα την αντίθεσή μας (όπως ήδη μέχρι τώρα πολλές φορές έχουμε κάνει), στο διαφαινόμενο ξεπούλημα ενός σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του ελληνικού λαού.
Με βάση όλα τα παραπάνω, το Δ.Σ του ΣΕΤΕΟ αποφάσισε, ως μία πρώτη μορφή αντίδρασης σε όλα αυτά, να κηρύξει δίωρη στάση εργασίας για την Παρασκευή 9/12/2011 μεταξύ 13.00-15.00.
Επίσης προγραμματίζει, στο αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα μία συνέντευξη τύπου (της οποίας η ακριβής ημερομηνία θα σας κοινοποιηθεί με δελτίο τύπου), στην οποία, μεταξύ άλλων, θα παρατεθούν αναλυτικά οικονομοτεχνικά στοιχεία, με τα οποία θεωρούμε ότι τεκμηριώνεται η άποψή μας, ότι η παραχώρηση της λειτουργίας,συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου, δεν πρόκειται να είναι επωφελής για το ελληνικό δημόσιο.
ΟΧΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ 2 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΤΟΥ ΜΟΝΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ
ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ».