Το 23% των μετοχών, από το 74% που κατέχει το Δημόσιο στα δύο λιμάνια το Δημόσιο θα πουληθεί και παρά τις καθυστερήσεις στο χρονοδιάγραμμα, που αρχικά προέβλεπε την πώληση των μετοχών έως το τέλος του 2011 και τώρα έχει μετατεθεί για το δεύτερο τρίμηνο του 2012, το ενδιαφέρον ξένων εταιριών είναι μεγάλο.
Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο σε πρώτη φάση, θα πουληθούν το 23,1% και 23,3% αντίστοιχα και, στη συνέχεια, «προγραμματίζεται περαιτέρω πώληση μετοχών των λιμανιών ή δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε θυγατρικές το 1ο τρίμηνο του 2012, με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών».
Η στάση που προκρίνεται είναι υπέρ του μοντέλου της εισόδου στα λιμάνια των ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω παραχωρήσεων, ενώ απορρίπτεται ως αποτυχημένο το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων.
Άδωνις υπέρ της παραχώρησης
Σε δηλώσεις του, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αδωνις Γεωργιάδης, επεσήμανε ότι είναι αναφανδόν υπέρ του μοντέλου των παραχωρήσεων.
«Πρέπει να σας πω ότι οι παραχωρήσεις είναι το ευρωπαϊκό μοντέλο όσον αφορά τα λιμάνια. Αρα, λοιπόν, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην ακολουθήσουμε αυτό το μοντέλο. Κατά συνέπεια, είμαι βέβαιος πως όλη η προσπάθεια της ελληνικής πολιτείας θα πάει προς εκείνη την κατεύθυνση με τη συνδρομή όλων μας και του δικού σας κόμματος, που πλέον, ως γνωστόν, συμμετέχει και αυτό στην κυβέρνηση και στο Ταμείο Αξιοποίησης Κρατικής Περιουσίας, ώστε να μη χάσουμε άλλο χρόνο».
Η Ν.Δ.
«Γνώμονάς μας είναι η άμεση αξιοποίηση των υποδομών μας, όχι όμως η εκποίησή τους ''αντί πινακίου φακής''». Την επισήμανση αυτή έκανε ο βουλευτής της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης, σχολιάζοντας το θολό τοπίο που υπάρχει σήμερα σχετικά με την εκμετάλλευση των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας.
«Η Νέα Δημοκρατία θεωρεί ότι η ισχυρή εμπορική ναυτιλία προϋποθέτει ορθή λιμενική πολιτική και ότι οι δημόσιες υποδομές πρέπει να αξιοποιηθούν, αλλά όχι να ξεπουληθούν όσο - όσο. Προς αυτή την κατεύθυνση, κληροδοτήθηκε Χρηματοδοτικό Πρωτόκολλο, ύψους 3 δισ. ευρώ, το οποίο δυστυχώς ελάχιστα αξιοποιήθηκε», σημείωσε και προσέθεσε:
«Παράλληλα, παραδόθηκε το ιδιαίτερα πετυχημένο, στρατηγικά και οικονομικά, πρότυπο της Σύμβασης Παραχώρησης ΟΛΠ - Cosco, το οποίο, επίσης, δεν έγινε αντικείμενο εκμετάλλευσης, παρά το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, γεγονός που καταδεικνύει παντελή έλλειψη σχεδιασμού».
