«Όποτε μπορούν» ή «όταν δεν πάει άλλο» κάνουν σέρβις στα αυτοκίνητά τους πάνω από τους μισούς Θεσσαλονικείς (ποσοστά 34% και 17% αντίστοιχα), συνεπεία παραγόντων όπως η οικονομική δυσπραγία (36%) και η έλλειψη χρόνου (15%), με ό,τι αυτό σημαίνει για την κατάσταση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Το ανησυχητικό αυτό συμπέρασμα προκύπτει από έρευνα που διενήργησε η εταιρεία Interview, για λογαριασμό του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), σε δείγμα 405 καταναλωτών και 253 επισκευαστών/μηχανικών μελών του φορέα.
Βάσει της έρευνας, εννέα στους δέκα ιδιοκτήτες συνεργείων είδαν τα έσοδά τους να κινούνται «όπισθεν», με μέση πτώση της τάξης του 57%, καθώς η μείωση των τιμών -κατά 28% μέσο όρο- δεν στάθηκε ικανή να φέρει περισσότερους πελάτες (αν και έξι στους δέκα -58%- δήλωσαν ότι η περαιτέρω μείωση τιμών θα αποτελούσε κίνητρο για έγκαιρη επίσκεψη στο συνεργείο).
Ως αποτέλεσμα, τρεις στους δέκα ιδιοκτήτες προσανατολίζονται στη λύση της απόλυσης, ενώ πολλοί βάζουν «λουκέτο», πιεζόμενοι και από τον βραχνά των παράνομων -χωρίς άδεια λειτουργίας- συνεργείων, που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια σε πυλωτές και υπόγεια (τα οποία οι νόμιμοι ιδιοκτήτες δείχνουν ως βασική αιτία των προβλημάτων τους σε ποσοστό σχεδόν 43%, έναντι 66,4% για τα λειτουργικά κόστη, όπως εξοπλισμός, εργαλεία, ενοίκια).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις που διατύπωσε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδος (ΟΒΕΑΜΕ), Αναστάσιος Λυκαρτζής, μεταξύ 2010 και 2011 έκλεισαν περίπου 70 συνεργεία επί συνόλου περίπου 700 στο νομό Θεσσαλονίκης.
zougla.gr