Σελίδες

Thessaloniki video tour

27/4/22

Οι ανάγκες των παιδιών μας...!!!!

 


Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει ένας και μοναδικός σωστός τρόπος ανατροφής των παιδιών, όπως και δεν υπάρχουν και τέλειοι γονείς. Το μόνο σίγουρο είναι ότι όταν καλύπτονται οι βασικές ανάγκες των παιδιών, αυτά θα μεγαλώσουν και θα γίνουν ευτυχισμένοι ενήλικες. Ποιες είναι όμως οι ανάγκες των παιδιών μας; 

Ο Ρόμπερτ Ηλίας Νατζέμυ μας διαφωτίζει σχετικά παρέχοντας όλες τις απαραίτητες εξηγήσεις. 

Aσφάλεια 
Τα παιδιά έχουν την ανάγκη να νιώθουν ασφαλή. 
Λίγα παιδιά είναι αυτά που νιώθουν ασφάλεια, όταν υπάρχουν συγκρούσεις γύρω τους. Λίγα είναι αυτά που μπορούν να χαλαρώσουν εσωτερικά, όταν οι άλλοι γύρω τους φωνάζουν, κατηγορούν, κριτικάρουν ή μισούν ο ένας τον άλλον. Για ένα μικρό παιδί η ένταση ανάμεσα στους γονείς ή ανάμεσα στους γονείς και το ίδιο ή άλλα παιδιά, δημιουργεί ένα έντονο συναίσθημα ανασφάλειας. 

Ανιδιοτελής αγάπη 
Όλοι γνωρίζουμε ότι ένα παιδί χρειάζεται αγάπη και όλοι θέλουμε να προσφέρουμε ανιδιοτελή αγάπη στα παιδιά μας, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο. Είμαστε ανθρώπινα όντα με ανάγκες, συναισθήματα, προσδοκίες, προσκολλήσεις, φόβους και ιδιοτέλειες, που μας εμποδίζουν να δεχτούμε τα παιδιά μας ανεξάρτητα από τη συμπεριφορά τους. 

Η απόκτηση παιδιών είναι μια εξαιρετική ευκαιρία στη ζωή να αναπτύξουμε ανιδιοτελή αγάπη. Όταν πρόκειται για το παιδί μας, είναι πιο εύκολο να συγχωρούμε, να παραβλέπουμε και να συνεχίζουμε να αγαπάμε. 

Επιβεβαιώση 
Σε όλους μας αρέσει ένα ενθαρρυντικό χτύπημα στην πλάτη, ένα χάδι, η αναγνώριση των ικανοτήτων μας, της καλοσύνης και της αξίας μας. Τα παιδιά δεν έχουν ακόμη διαμορφώσει την εικόνα του εαυτού τους και έχουν ανάγκη, περισσότερο από τους ενήλικες, από αυτή τη θετική αντιμετώπιση. 

Τα παιδιά δεν είναι σίγουρα αν είναι ικανά ή όχι. Είναι τόσο μικρά μέσα σ’ αυτόν τον απέραντο κόσμο. Ακόμη μαθαίνουν και, κάνοντας λάθη, προσπαθούν να μάθουν πώς να κάνουν το σωστό. 

Μια απλή τεχνική 
Μια απλή τεχνική θα βοηθήσει. Κάθε μέρα καθίστε ήρεμα για λίγα λεπτά και χαλαρώστε το σώμα και το νου, για να μπορέσετε να συγκεντρωθείτε. Μερικές βαθιές αναπνοές θα βοηθήσουν. Όταν νιώσετε χαλαροί και συγκεντρωμένοι, φέρτε στο νου σας την εικόνα του παιδιού σας. Οραματιστείτε το παιδί γεμάτο υγεία, ευτυχία και αυτοπεποίθηση. 

Τώρα, φέρτε στο νου σας πέντε θετικές ιδιότητες ή χαρακτηριστικά που αναγνωρίζετε στο παιδί. Φανταστείτε αυτές τις θετικές ιδιότητες να αυξάνονται κάθε μέρα. Μετά, δείτε πάλι το παιδί σας στην οθόνη του νου σας γεμάτο φως, υγεία και ευτυχία. Φανταστείτε τον εαυτό σας και το παιδί σας να αγκαλιάζεστε, να χορεύετε, να τραγουδάτε, μέσα σε μια αρμονική, ευτυχισμένη επικοινωνία. 

Για την τεχνική αυτή θα χρειαστείτε πέντε με δέκα λεπτά. Καλό θα ήταν, όταν μας δίνεται η ευκαιρία, να ενημερώσουμε το παιδί γι’ αυτές τις ιδιότητες ή ικανότητες που αναγνωρίζουμε στο χαρακτήρα του. 

Μην ανησυχείτε 
Η ανησυχία είναι ένα άμεσο μήνυμα στα παιδιά μας ότι δεν νιώθουμε ασφάλεια, ότι δεν νιώθουμε ικανοί να αντιμετωπίσουμε τις δοκιμασίες και τις δυσκολίες της ζωής. Είναι ένα άμεσο μήνυμα ότι πιστεύουμε (και επομένως είναι αλήθεια) πως η ζωή είναι επικίνδυνη, ότι οι άνθρωποι (άρα και τα παιδιά μας) είναι αδύναμοι, ανήμποροι και ευάλωτοι στους κινδύνους της ζωής. 

Σωστή διατροφή 
Η διατροφή του παιδιού παίζει σημαντικό ρόλο στη σωματική και νοητική του αρμονία. Πολλά προβλήματα υπερκινητικότητας και αρνητικής συμπεριφοράς έχει αποδειχτεί ότι σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση άχρηστης τροφής με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και άσπρο αλεύρι. 

Αυτές οι δύο λευκές ουσίες είναι γνωστό ότι αδυνατίζουν και υπονομεύουν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων. Προκαλούν πτώση του επιπέδου της βιταμίνης Β και άλλων σημαντικών στοιχείων, με αποτέλεσμα τη διαταραχή της λειτουργίας του νευρικού και του ενδοκρινικού συστήματος. 

Ερέθισμα για ανάπτυξη 
Τα παιδιά θέλουν να μαθαίνουν, έχουν ανάγκη να μαθαίνουν. Η επιβίωση και η ανάπτυξή τους εξαρτώνται απ’ αυτό. Όλα τα παιδιά είναι γεμάτα περιέργεια και θα παρέμεναν έτσι, αν η φυσική τους επιθυμία για μάθηση δεν ανακοπτόταν ή, σε πολλές περιπτώσεις, δεν καταστρεφόταν ολοκληρωτικά από το σύγχρονο εκπαιδευτικό μας σύστημα και γενικά από τη στάση της κοινωνίας απέναντι στα παιδιά. Είναι πολλοί οι παράγοντες που αποθαρρύνουν την έμφυτη κλίση τους παιδιού για μάθηση. 

Συνέπεια Τα παιδιά, όπως ακριβώς και οι ενήλικες, προσδοκούν από τους ανθρώπους γύρω τους να είναι συνεπείς. Συνέπεια σημαίνει να υπάρχει συμφωνία ανάμεσα στις σκέψεις, τα λόγια και τις πράξεις μας. 

Ανοικτή επικοινωνία 
Επικοινωνία είναι η διαδικασία που ανοίγει το κανάλι της αγάπης, της κατανόησης και της ενότητας ανάμεσα στους ανθρώπους. Όταν λείπει, ούτε τα χρήματα, ούτε η μόρφωση, ούτε τα υλικά αγαθά, μπορούν να γεφυρώσουν το χάσμα που δημιουργείται. 

Τεχνικές για την αντιμετώπιση της ζωής 
Η ζωή είναι ένα παιχνίδι. Το πώς παίζει κανείς είναι τέχνη και επιστήμη. Υπάρχουν τεχνικές για να αντιμετωπίσουμε τη ζωή πιο αποτελεσματικά. Όπως διδάσκονται όλα τα άλλα στο σχολείο, μπορεί να διδαχθεί και το πώς να αντιμετωπίζει κανείς την ίδια τη ζωή, με τις απογοητεύσεις, τις αποτυχίες, τις αδικίες της, με τις αρρώστιες, με τον πόνο, με το χαμό των αγαπημένων, με τη συνεχή εναλλαγή γεγονότων και δοκιμασιών. 

Μερικές τελευταίες σκέψεις 
Μπορούμε να θυμόμαστε πώς νιώθαμε σαν παιδιά. Να θυμηθούμε τις διάφορες εμπειρίες, τα συναισθήματα και τις ανάγκες που είχαμε σαν παιδιά. Αλλά ακόμη κι αυτό δεν είναι αρκετό. Οι συνθήκες και το περιβάλλον της παιδικής μας ηλικίας ήταν πολύ διαφορετικά, από αυτά που βιώνουν τα παιδιά σήμερα. Γι’ αυτό, πρέπει να φανταστούμε ότι είμαστε τα παιδιά μας και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε πώς νιώθουν. Μόνο τότε τα λόγια και οι πράξεις μας θα εναρμονιστούν με τις ανάγκες των παιδιών μας. 

Χρειάζεται να πιστεύουμε στα παιδιά μας και τον εαυτό μας. Αν δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας, δεν μπορούμε να πιστέψουμε στα παιδιά μας. Ας έχουμε πίστη, ότι κι εμείς κι εκείνα είμαστε ικανοί να αντιμετωπίσουμε τη ζωή με εσωτερική καθοδήγηση, διαύγεια και αποτελεσματικότητα.