Μαθαίνοντας οικονομία
... στα παιδιά!
Σίγουρα κάθε γονιός αναρωτιέται πότε και πόσα χρήματα πρέπει να δώσει στο βλαστάρι του και πώς αυτό θα μάθει να τα διαχειρίζεται. Ειδικά στις μέρες μας που η κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα όλων μας θα πρέπει να βρούμε εκείνη την χρυσή τομή για να τους μάθουμε να πορεύονται με όσα διαθέτουμε…..
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι Στα 6-7 χρόνια ήδη τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι μερικά αντικείμενα κοστίζουν περισσότερο από άλλα. Στα 7- 8 χρόνια κατανοούν την αναλογία που υπάρχει μεταξύ τιμών και νομισμάτων. Στα 8-9 χρόνια, έχουν μάθει πλέον να μετρούν και να υπολογίζουν.
• Θα πρέπει λοιπόν αυτό το χαρτζιλίκι να καλύπτει τα μικροέξοδα της καθημερινότητάς του έτσι ώστε να τα εξασκήσει στην αίσθηση του μέτρου.
• Εξίσου σημαντικό είναι να τους τονίσετε ότι κατανοείτε τις ανάγκες τους και ότι το εμπιστεύεστε πως θα τις διαχειριστεί σωστά.
• Να του πείτε ως δεν υπάρχει μηχανή χρημάτων και πώς δεν μπορείτε να καλύπτετε όλες του τις επιθυμίες.
• Να συμφωνήσετε σε ένα ποσό και οι 2 γονείς το οποίο θα το δίνετε μια φορά την εβδομάδα.
• Να μην υποκύψετε και του δώσετε πρίν την προγραμματισμένη επόμενη φορά, αν τύχει και το ξοδέψει νωρίτερα κάνοντας κακή διαχείριση.
Επειδή όμως στις μέρες μας αρκετοί γονείς είναι ενοχικοί, προς θεού μην
• Αντικαθιστάτε το χαρτζιλίκι με το την απασχόλησή σας πολλές έξω ώρες από το σπίτι
• Υπερβάλλετε επειδή εσείς σαν παιδιά στερηθήκατε πράγματα
• Ανταμείβετε τα παιδιά επειδή έφεραν καλούς βαθμούς ή έκαναν δουλειές στο σπίτι.
Το μάθημα οικονομίας είναι μάθημα ΖΩΗΣ!
Σίγουρα κάθε γονιός αναρωτιέται πότε και πόσα χρήματα πρέπει να δώσει στο βλαστάρι του και πώς αυτό θα μάθει να τα διαχειρίζεται. Ειδικά στις μέρες μας που η κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα όλων μας θα πρέπει να βρούμε εκείνη την χρυσή τομή για να τους μάθουμε να πορεύονται με όσα διαθέτουμε…..
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι Στα 6-7 χρόνια ήδη τα παιδιά καταλαβαίνουν ότι μερικά αντικείμενα κοστίζουν περισσότερο από άλλα. Στα 7- 8 χρόνια κατανοούν την αναλογία που υπάρχει μεταξύ τιμών και νομισμάτων. Στα 8-9 χρόνια, έχουν μάθει πλέον να μετρούν και να υπολογίζουν.
• Θα πρέπει λοιπόν αυτό το χαρτζιλίκι να καλύπτει τα μικροέξοδα της καθημερινότητάς του έτσι ώστε να τα εξασκήσει στην αίσθηση του μέτρου.
• Εξίσου σημαντικό είναι να τους τονίσετε ότι κατανοείτε τις ανάγκες τους και ότι το εμπιστεύεστε πως θα τις διαχειριστεί σωστά.
• Να του πείτε ως δεν υπάρχει μηχανή χρημάτων και πώς δεν μπορείτε να καλύπτετε όλες του τις επιθυμίες.
• Να συμφωνήσετε σε ένα ποσό και οι 2 γονείς το οποίο θα το δίνετε μια φορά την εβδομάδα.
• Να μην υποκύψετε και του δώσετε πρίν την προγραμματισμένη επόμενη φορά, αν τύχει και το ξοδέψει νωρίτερα κάνοντας κακή διαχείριση.
Επειδή όμως στις μέρες μας αρκετοί γονείς είναι ενοχικοί, προς θεού μην
• Αντικαθιστάτε το χαρτζιλίκι με το την απασχόλησή σας πολλές έξω ώρες από το σπίτι
• Υπερβάλλετε επειδή εσείς σαν παιδιά στερηθήκατε πράγματα
• Ανταμείβετε τα παιδιά επειδή έφεραν καλούς βαθμούς ή έκαναν δουλειές στο σπίτι.
Το μάθημα οικονομίας είναι μάθημα ΖΩΗΣ!
Πολύτιμες συμβουλές από το www.manamia.gr