Στην επέκταση κατά 6,2 χιλιόμετρα του δικτύου ποδηλατοδρόμων προχωρά ο δήμος Θεσσαλονίκης από το φθινόπωρο. Την ίδια ώρα, υπάρχουν...
σκέψεις για είσοδο των ποδηλάτων στις λεωφορειολωρίδες, κάτι που γίνεται ήδη στην Αθήνα αλλά και σε πολλές πόλεις στο εξωτερικό.
Οι οδοί που προτείνονται προς έγκριση στην αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης και στην Τροχαία είναι:
- η λεωφόρος Κων. Καραμανλή (από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου) μήκους 3,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50 μ. και στις δύο πλευρές της οδού.
- ο άξονας Αρχαιολογικού Μουσείου έως την Κατσιμίδη, μήκους 1,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά της πλάτους 2 μ. με 2,20 μ., ενώ στην Κατσιμίδη από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή προτείνεται ποδηλατόδρομος στη δεξιά λωρίδα πλάτους 2,20 μ.
- η οδός Μπότσαρη (από τη λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 1,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά της οδού πλάτους 2,20 μ.
- ο άξονας των οδών Βούλγαρη – Μοσχονησίων (από τη Βασ. Ολγας έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 0,9 χλμ. Εκεί προτείνεται ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης και στις δύο πλευρές της οδού, πλάτους 1,20 μ. με 1,50 μ.
Στο μεταξύ, οι ποδηλάτες ζητούν να εισέρχονται πλέον και νόμιμα στους ποδηλατόδρομους, αίτημα το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνους τους οδηγούς του ΟΑΣΘ.«Σήμερα χρησιμοποιούμε το λεωφορειόδρομο παρανόμως.Τάσσομαι υπέρ της κίνησης αυτής, που έχει γίνει και στην Αθήνα, με την έννοια ότι στη Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο αποκλειστικό δίκτυο κίνησης ποδηλάτων. Από την άλλη, υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας», τονίζει στον Αγγελιοφόρο ο Κώστας Συμελίδης, ιδρυτής της πρωτοβουλίας Bikerespect. «Οι ποδηλάτες ήδη χρησιμοποιούμε τις λεωφορειολωρίδες. Αν επιτραπεί και επισήμως από το δήμο, τότε το ποδήλατο θα κατοχυρωθεί ως μέσο μεταφοράς. Το ιδανικό θα ήταν η επέκταση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να κινούνται παράλληλα ποδηλάτες και λεωφορεία, όπως στο εξωτερικό», προσθέει στην εφημερίδα ο Παναγιώτης Γαβρέλας από τους «Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης».
Απο την πλευά του, ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης, σημειώνει «Στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης με τα υφιστάμενα προβλήματα δε γίνεται να επιτραπεί και η είσοδος των ποδηλατών. Προκύπτουν μεγάλα ζητήματα ασφάλειας, ενώ και η μέση ταχύτητα των λεωφορείων θα μειωθεί, αφού οι οδηγοί ή θα πρέπει να ακολουθούν τους ποδηλάτες ή θα πρέπει να βγαίνουν από τη λωρίδα τους για να προσπεράσουν», δηλώνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
thestival
Οι οδοί που προτείνονται προς έγκριση στην αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης και στην Τροχαία είναι:
- η λεωφόρος Κων. Καραμανλή (από την οδό Βούλγαρη έως την οδό Καυταντζόγλου) μήκους 3,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης πλάτους 1,50 μ. και στις δύο πλευρές της οδού.
- ο άξονας Αρχαιολογικού Μουσείου έως την Κατσιμίδη, μήκους 1,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά της πλάτους 2 μ. με 2,20 μ., ενώ στην Κατσιμίδη από την Κωνσταντινουπόλεως έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή προτείνεται ποδηλατόδρομος στη δεξιά λωρίδα πλάτους 2,20 μ.
- η οδός Μπότσαρη (από τη λεωφόρο Μ. Αλεξάνδρου έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 1,1 χλμ. Προτείνεται ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης στη δεξιά πλευρά της οδού πλάτους 2,20 μ.
- ο άξονας των οδών Βούλγαρη – Μοσχονησίων (από τη Βασ. Ολγας έως τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή) μήκους 0,9 χλμ. Εκεί προτείνεται ποδηλατόδρομος μονής κατεύθυνσης και στις δύο πλευρές της οδού, πλάτους 1,20 μ. με 1,50 μ.
Στο μεταξύ, οι ποδηλάτες ζητούν να εισέρχονται πλέον και νόμιμα στους ποδηλατόδρομους, αίτημα το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνους τους οδηγούς του ΟΑΣΘ.«Σήμερα χρησιμοποιούμε το λεωφορειόδρομο παρανόμως.Τάσσομαι υπέρ της κίνησης αυτής, που έχει γίνει και στην Αθήνα, με την έννοια ότι στη Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να δημιουργηθεί ένα ολοκληρωμένο αποκλειστικό δίκτυο κίνησης ποδηλάτων. Από την άλλη, υπάρχουν ζητήματα ασφάλειας», τονίζει στον Αγγελιοφόρο ο Κώστας Συμελίδης, ιδρυτής της πρωτοβουλίας Bikerespect. «Οι ποδηλάτες ήδη χρησιμοποιούμε τις λεωφορειολωρίδες. Αν επιτραπεί και επισήμως από το δήμο, τότε το ποδήλατο θα κατοχυρωθεί ως μέσο μεταφοράς. Το ιδανικό θα ήταν η επέκταση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να κινούνται παράλληλα ποδηλάτες και λεωφορεία, όπως στο εξωτερικό», προσθέει στην εφημερίδα ο Παναγιώτης Γαβρέλας από τους «Ποδηλάτες Θεσσαλονίκης».
Απο την πλευά του, ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης, σημειώνει «Στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης με τα υφιστάμενα προβλήματα δε γίνεται να επιτραπεί και η είσοδος των ποδηλατών. Προκύπτουν μεγάλα ζητήματα ασφάλειας, ενώ και η μέση ταχύτητα των λεωφορείων θα μειωθεί, αφού οι οδηγοί ή θα πρέπει να ακολουθούν τους ποδηλάτες ή θα πρέπει να βγαίνουν από τη λωρίδα τους για να προσπεράσουν», δηλώνει ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.
thestival