Σελίδες

Thessaloniki video tour

17/9/20

Πώς μπορούμε να θέσουμε σωστά προτεραιότητες στη ζωή μας

Πώς μπορούμε να θέσουμε σωστά προτεραιότητες στη ζωή μας

Είναι δύσκολο να θέσουμε προτεραιότητες όταν τα πάντα στην καθημερινότητά μας τα νιώθουμε σαν επείγοντα και σημαντικά, και όταν χρειάζεται να είμαστε παρόντες και παρούσες σε 30 διαφορετικά σημεία. Έχετε μια σειρά εργασιακών υποχρεώσεων να ολοκληρώσετε.

Χρειάζεται να καθαρίσετε την κουζίνα (και τα μπάνια, και να βάλετε πλυντήρια και να πληρώσετε τους λογαριασμούς). Χρειάζεται να μαγειρέψετε και να ετοιμάσετε τα παιδιά. Χρειάζεται να πάτε στο σχολείο των παιδιών και να βγείτε και με τους φίλους σας το σαββατοκύριακο.
Αλλά κάτι πρέπει να αφήσουμε πίσω, σωστά; Επειδή ειλικρινά το τρέξιμο από τη μια δραστηριότητα στην άλλη δεν λειτουργεί. Υπάρχει όμως μια πολύ χρήσιμη άσκηση για να αναγνωρίσουμε τις προτεραιότητές μας, έτσι ώστε να αναγνωρίσουμε ποιες θέλουμε να αλλάξουμε και ποιες όχι.
Αυτό που έχουμε να κάνουμε σχηματικά είναι να σκεφτούμε 5 πράγματα που αξίζουν το χρόνο μας επειδή πιστεύουμε βαθιά σε αυτά. Για παράδειγμα, μπορείτε να καταγράψετε στη λίστα: οικογενειακά δείπνα, ραντεβού με τον/τη σύντροφό μου, μαθήματα γιόγκα για εσάς, πρόοδος στην καριέρα και μια ετήσια οικογενειακή εκδρομή.
Αυτά που θα επιλέξετε, βάλτε τα στην κατηγορία των «σημαντικών προτεραιοτήτων». Μετά, για κάθε ένα από αυτά, απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις: Γιατί έχει σημασία; Πώς θα νιώσω όταν έχω πραγματικά ακολουθήσει κάθε μία από αυτές τις δραστηριότητες;
Στη συνέχεια, σκεφτείτε τι δεν πρέπει να βρίσκεται σε αυτή την κορυφαία λίστα, και καταγράψτε τα στη λίστα των «λιγότερο σημαντικών προτεραιοτήτων». Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα στοιχεία δεν είναι σημαντικά, απλά δεν είναι τα πιο σημαντικά. Στη συνέχεια, συλλογιστείτε τις ακόλουθες ερωτήσεις: Γιατί είναι λιγότερο σημαντικές; Πώς θα είναι τα πράγματα αν δεν ασχοληθώ μαζί τους καθόλου;
Ορισμένες φορές, μετά από λίγα λεπτά εξέτασης, γνωρίζουμε ακριβώς τι έχει μεγαλύτερη αξία για εμάς. Και άλλες στιγμές, χρειαζόμαστε λίγη παραπάνω βοήθεια για να ξεκαθαρίσουμε και να καταλάβουμε τις προτεραιότητές μας. Αν συμβεί το δεύτερο, οι ακόλουθες ερωτήσεις θα σας βοηθήσουν:
– Πώς θα ήθελα να μοιάζουν οι μέρες μου;
– Τι κάνω αυτό τον καιρό που δεν μου αρέσει και υπάρχει περιθώριο να το αναβάλω ή να σταματήσω να το κάνω;
– Τι συνεισφέρει στην πνευματική, συναισθηματική, ψυχική και σωματική μου υγεία και εξέλιξη;
– Τι λείπει από τη ζωή μου αυτή τη στιγμή;
– Τι είναι αυτό που μου δίνει ενέργεια και με εμπνέει;
– Ποιες είναι οι αξίες μου; Τις ακολουθώ στην καθημερινότητά μου;
Φυσικά, οι προτεραιότητές μας αλλάζουν με τον καιρό. Άλλωστε, κι εμείς οι ίδιοι αλλάζουμε. Οπότε βοηθά το να έχουμε μια συνεχής συζήτηση με τον εαυτό μας.