Σελίδες

Ετικέτες

2/7/17

Γιατί το γρήγορο περπάτημα είναι καλύτερη γυμναστική από το τρέξιμο;




Γρήγορο περπάτημα ή τρέξιμο; Το αιώνιο δίλημμα όταν η κουβέντα πάει στην άσκηση. Κάποιοι ορκίζονται στο πρώτο, άλλοι...
δεν αλλάζουν με τίποτα το δεύτερο κι εσύ δεν ξέρεις αν τελικά πρέπει να καλπάσεις πάνω στο διάδρομο ή να το πας αργά και σταθερά. Τι κάνουμε λοιπόν; Με τι ταχύτητα χάνουμε λίπος; Αξίζει να μας βγαίνει η γλώσσα στο 9 ή μπορούν να γίνουν όλα με τον πιο εύκολο τρόπο;

Η απάντηση είναι η εξής: Το τρέξιμο κάνει καλό στην καρδιά αφού αυξάνει την αντοχή και σε κρατάει σε φόρμα, αλλά η αλήθεια είναι πως τα αποτελέσματα αυτά έρχονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο και με το γρήγορο βάδισμα, σε περισσότερο χρόνο βέβαια. Λογικό, άλλο να περπατάς γρήγορα για 15' κι άλλο για 40'.

Ταυτόχρονα, ισχύει πως το δυναμικό βάδισμα είναι ασφαλέστερος τρόπος αερόβιας άσκησης σε σχέση με το τρέξιμο, καθώς δεν τραυματίζει με ευκολία και είναι φυσικά πιο ευχάριστο από το να τρέχεις. Και το βασικότερο, μετά δεν πεινάς. Το τζόκινγκ ανοίγει αισθητά την όρεξη γιατί καίει μεγάλα αποθέματα ενέργειας και συνεπώς ό,τι έχεις κάψει ενδεχομένως να το πάρεις με μία επιδρομή στο ψυγείο, άντε πάλι έξτρα θερμίδες και φτου κι απ' την αρχή. Αντίθετα, οι συνθήκες του βαδίσματος είναι πιο ψύχραιμες.

Ένα ακόμα επιστημονικά αποδεδειγμένο όφελος είναι πως το γρήγορο περπάτημα καθυστερεί την εμφάνιση της οστεοπόρωσης, συμβάλλει στην καταπολέμηση της κόπωσης και του άγχους- αφού δεν σε εξαντλεί και μειώνει πίεση, χοληστερόλη αλλά και την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη.