Σελίδες

Ετικέτες

6/7/17

Διατροφικές συμβουλές για την ενίσχυση της ψυχικής & σωματικής ευεξίας


Η έλλειψη ευεξίας είναι κάτι που φαίνεται να συνοδεύει τις χαμηλή διάθεση..

Αρκετοί γιατροί ισχυρίζονται ότι το IQ ενός ατόμου μπορεί να πέσει 30 πόντους όταν υποφέρει από άγχος. Ακόμα κι αν δεν αισθάνεστε άγχος, ένα θολωμένο μυαλό είναι κάτι που σίγουρα ο καθένας βιώνει κατά διαστήματα. Είναι αυτό το αίσθημα σύγχισης, όπως όταν στέκεσαι στην κουζίνα και ξεχνάς το λόγο της παρουσίας σου, ή ακόμη όταν μπερδεύεσαι με κάτι στη δουλειά σου.

Όταν αισθάνομαι ότι το μυαλό μου είναι καθαρό, έχω διαπιστώσει ότι τα αυγά είναι μια από τις καλύτερες λύσεις φαγητού.
Τα αυγά είναι εύκολα, χορταίνουν, και περιέχουν χολίνη, η οποία παίζει ρόλο σε διάφορες σωματικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της κυτταρικής δομής.

Η χολίνη είναι επίσης σημαντική για την ανάπτυξη και γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου. Τα αυγά είναι η καλύτερη πηγή χολίνης,και μπορεί να βρεθεί στο συκώτι, πεκάν και τη σόγια.

Ενυδάτωση

Το πόσιμο νερό, βοηθά τα πάντα να γίνουν όλα καθαρότερα. Προσπαθήστε να πίνετε δύο λίτρα την ημέρα, και αν θέλετε προσθέστε μια φέτα λεμονιού, αγγουριού ή ένα κλαδάκι δυόσμου, για να το κάνει ακόμη πιο ωραίο.
Τα σώμα μας αποτελείται κυρίως από νερό. Όλα τα όργανα και οι ιστοί μας πρέπει να παραμείνουν καλά ενυδατωμένα για να λειτουργούν ομαλά.
Η ποσότητα νερού που χρειαζόμαστε εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία, η άσκηση και η ηλικία. Ο ευκολότερος τρόπος να διαπιστώσετε αν είστε αφυδατωμένος είναι να ελέγξετε το χρώμα των ούρων σας. Πρέπει να είναι ανοιχτό, και όχι σκούρο κίτρινο. Η αφυδάτωση μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους και κακή συγκέντρωση. Εάν προσπαθείτε να συγκεντρωθείτε στη δουλειά, το πρώτο πράγμα που μπορείτε να κάνετε είναι να πιείτε ένα ποτήρι νερό.
Αν βρίσκετε ότι το καθαρό νερό είναι βαρετό και άνοστο, τότε κάντε εναλλαγές με τσάι βοτάνων, ή χυμούς χυμούς λαχανικών με παγάκια, και βάλτε στο γεύμα σας σούπες. Αρκετή ποσότητα νερού μπορούμε να πάρουμε από τρόφιμα που είναι φυσικά πλούσια σε νερό, όπως τα καρότα, αγγούρια, σέλινο, ραπάνια, μαρούλι, κουνουπίδι, φυλλώδη χόρτα, ακτινίδια, καρπούζι σταφύλι και γκρέιπφρουτ. Πολλοί προτιμούν να πίνουν χυμούς φρούτων και αεριούχα για να αποφύγουν το πόσιμο νερό της βρύσης, το οποίο περιέχει φθόριο και χλώριο.
Και τα δύο αυτά συστατικά είναι τοξικές ουσίες που σε μεγάλες ποσότητες χρησιμοποιήθηκαν ως δηλητηριώδες αέρια στον Α 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Αν τα επίπεδα στο νερό της βρύσης δεν είναι ασφαλή, ή έχει ύποπτη μυρωδιά, προτιμήστε να μην καταναλώνετε πάρα πολύ ή να το φιλτράρετε.
Το εμφιαλωμένο νερό υποτίθεται ότι είναι απαλλαγμένο από το χλώριο, φθόριο και άλλες επιβλαβής ουσίες, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι δημιουργούνται επιβλαβείς ενώσεις σε πλαστικά μπουκάλια, τα οποία μπορεί να διέλθουν στο νερό, ειδικά αν παραμείνουν στον ήλιο. Το φίλτρο νερού είναι πολύ χρήσιμο εάν μπορείτε να το εγκαταστήσετε στην κουζίνα σας.
Σαν μια λάτρης του καφέ δεν έχω όρια με την ποσότητα καφεΐνης, αλλά πίνω με μέτρο - όπως οι περισσότεροι άνθρωποι γιατί γίνομαι γκρινιάρα αν καταναλώσω πάρα πολύ.
Μη νομίζετε ότι μπορείτε να πίνετε όσο καφέ σας αρέσει. Οι ερευνητές βέβαια υποστηρίζουν ότι όσοι πίνουν πολλούς καφέδες την ημέρα μπορούν να επωφεληθούν από μια σειρά άλλων προστατευτικών παραγόντων, όπως μια σταθερή ζωή στο σπίτι, μια παραγωγική εργασία που απολαμβάνουν, και μια καλή κοινωνική ζωή. Αυτό που ξέρω είναι ότι η απόλαυση ενός καπουτσίνο με το βουνό από κρέμα και κανέλα στην κορυφή, διαρκεί όσο κάθεσαι σε ένα καφέ, και απολαμβάνεις την παρέα φίλων.

Μοβ τρόφιμα

Τα φωτεινά μοβ λαχανικά και φρούτα, μπορεί να καθαρίσουν το μυαλό μας και σίγουρα βοηθούν στη διαύγεια του πνεύματος.
Τα μώβ φρούτα και λαχανικά περιέχουν διαφορετικά είδη αντιοξειδωτικών, όπως την ανθοκυανίνης, η οποία είναι υπεύθυνη για το σκούρο-μοβ και κόκκινο χρώμα. Αυτά βοηθούν το σώμα να παράγει νιτρικό οξείδιο, μια ένωση που βελτιώνει τη ροή του αίματος χαλαρώνοντας τα αιμοφόρα αγγεία, αλλά και πολλά άλλα οφέλη. Ορισμένες μελέτες εξέτασαν την επίδραση ορισμένων ενώσεων στα βατόμουρα που λειτουργούν πολύ αποτελεσματικά στη λειτουργία και τη μνήμη του εγκεφάλου.
Αν πρέπει να επιλέξετε ένα φρούτο όμως σίγουρα θα διαλέγατε τα σταφύλια, που είναι ο βασιλιάς των φρούτων. Είναι πλούσια σε κάλιο και βιταμίνες Α, Β και C, ενώ η φλούδα τους περιέχει το πολύτιμο φυτικό συστατικό ρεσβερατρόλη. Επίσης, περιέχουν φλαβονοειδή, γνωστά και ως βιταμίνη Ρ, τα οποία εκτός από καρδειοπροστατευτική δράση, χρησιμοποιούνται στη θεραπεία διαφόρων λοιμώξεων. Επίσης περιέχουν κουερσιτίνη που προστατεύει τον οργανισμό από καρδιαγγειακές παθήσεις και από καρκίνο.

Δεντρολίβανο και άλλα βότανα

Το δενδρολίβανο, όπως και ο βασιλικός, παραδοσιακά ξέρουμε ότι ενισχύει τη μνήμη μας, καθώς οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τα βότανα στην ιατρική.
Το δενδρολίβανο είναι το κατεξοχήν βότανο που ενισχύει τις νοητικές ικανότητες, βελτιώνει τη μνήμη κατά 75%, και η χρήση του έχει συνδεθεί με την ενίσχυση της μνήμης από την αρχαιότητα.
Το φασκόμηλο αποδεικνύεται επίσης πολύ χρήσιμο στους εφήβους στη διάρκεια των εξετάσεων. Παράγει έλαια που χρησιμοποιούνται στην αρωματοθεραπεία και πιστεύεται ότι βελτιώνουν τη συγκέντρωση και τη μνήμη.
Το μελισσόχορτο σύμφωνα με σχετικές έρευνες του Πανεπιστημίου Northumbria της Βρετανίας, ενισχύει τη μνήμη και καταπραΰνει το νευρικό σύστημα. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο του Newcastle της Βρετανίας, τα αποξηραμένα φύλλα μελισσόχορτου μπορούν να ωφελήσουν ακόμα και ασθενείς της νόσου Αλτσχάιμερ.
Το Ginseng μπορεί επίσης να βελτιώσει τις γνωστικές επιδόσεις. Αυτό το φυτό αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου, αλλά το κορεατικό είδος είναι αυτό που χρησιμοποιείται πιο συχνά. Είναι ένα ισχυρό διεγερτικό, οπότε πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή. Τα φυτικά συμπληρώματα διατροφής και οι εναλλακτικές θεραπείες μπορούν να είναι ισχυρά, και πολύ πιο αποτελεσματικά από τη συμβατική ιατρική.

Θαλασσινά

Η κατανάλωση περισσότερων θαλασσινών μπορεί να βοηθήσει στην μνήμη. Σε μια μελέτη του 2016 σχετικά με τη γήρανση και την άνοια, η κατανάλωση θαλασσινών σε ηλικιωμένους συμμετέχοντες, απέδειξε αύξηση της μνήμης και άλλων γνωστικών λειτουργιών. Αυτό οφείλεται στην παρουσία ωμέγα-3, που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Ένας άλλος πιθανός παράγοντας είναι η αυξημένη πρόσληψη ψευδαργύρου, η οποία απαντάται στα θαλασσινά όπως τα καβούρια, τα μύδια, τα στρείδια, τα ψάρια και τα χτένια. Δοκιμάστε να τρώτε θαλασσινά για μερικές εβδομάδες. Στη συνέχεια δοκιμάστε μερικές απλές δοκιμές μνήμης. Τα καβούρια και άλλα ροζ και πορτοκαλί θαλασσινά όπως ο σολομός και οι γαρίδες περιέχουν το αντιοξειδωτικό ασταξανθίνη, που βελτιώνει τη γνωστική λειτουργία όταν λαμβάνεται ως συμπλήρωμα.

Άσκηση

Όλοι ξέρουμε ότι η άσκηση μας βοηθά να σκεφτόμαστε καθαρά.
Αρκετές μελέτες που εξετάζουν πώς η καρδιαγγειακή άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους να βελτιώσει τη μνήμη την καταπολέμηση του άγχους, όσο και στη διάθεση.
Δεν χρειάζεται κανείς να εξοντώνει τον οργανισμό του στη γυμναστική, να τρέχει μαραθώνιους κ.λπ. απλά να συμπεριλάβειμια μέτριας έντασης άσκηση στο ημερήσιο πρόγραμμα, με κάτι που να τον ευχαριστεί στη ζωή του.
Ειδικά για τα άτομα άνω των 50 ετών, μια απλή αεροβική άσκηση μπορεί να μειώσει σε σημαντικό βαθμό τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιας μορφής άνοιας, ακόμα και να επιβραδύνει την επιδείνωσή της.
Επίσης η συναισθηματική ισορροπία προστατεύει τη μνήμη από τις δυσμενείς επιδράσεις του στρες. Yπάρχουν ενδείξεις ότι τα υψηλά επίπεδα των ορμονών τους στρες φθείρουν τα κύτταρα του εγκεφάλου και βλάπτουν τον ιππόκαμπο (σημαντικό όργανο που ρυθμίζει τη μνήμη). Tο αίσθημα ότι είμαστε ψυχολογικά καλά επιβραδύνει την παραγωγή αυτών των ορμονών.
Η παθητική παρακολούθηση της τηλεόρασης αποδυναμώνει τη μνήμη. Ασχοληθείτε ενεργά με δραστηριότητες που γυμνάζουν τον εγκέφαλο, όπως το διάβασμα ή την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Τα διανοητικά ερεθίσματα όπως αυτά, συμβάλλουν στον σχηματισμό νέων συνάψεων μεταξύ των νευρώνων του εγκεφάλου, και βελτιώνοντας τον τρόπο της γνωστικής λειτουργίας