Σελίδες

Thessaloniki video tour

20/6/17

Ψυχολογικά προβλήματα που προκαλεί η ανεργία


Αναγνώστριά μας ρωτά: 
Καλησπερα σας, τις τελευταίες ημερες εχω τασεις φυγης και με πιανει πανικος ειμαι πολυ ανυσηχη, συνεχεια σκεφτομαι αν πρεπει να παρω χαπια η οχι ειμαι ανεργη απο εκει εχουνε ξεκινησει ολα...εχω αρχισει και σκεφτομαι αρνητικα....πολυ ομως για το σημερα το αυριο το τωρα ταλαιπωρουμαι εδω και μερες και δεν κοιμαμαι..με ενοχλει ολο αυτο στο μυαλο μου... πηγα σε μια ψυχαναλυτρια εδω στη περιοχη μου δωρεαν γιατι δεν έχω και χρηματα..αλλα νιωθω οτι δε με βοηθησε καπου... ! Ευχαριστω πολυ

Στο ερώτημά σας απαντά ο ψυχολόγος- ομαδικός θεραπευτής Δημήτρης Κατσαρός 
Δημήτρης Κατσαρός
Αγαπητή αναγνώστρια:
 
Νομίζω μεταφέρετε ένα κλίμα φόβου, άγχους και αγωνίας. Φόβου για το ποια θα είναι η εξέλιξη στο θέμα που σας απασχολεί, άγχους για το ότι δεν γνωρίζετε ακριβώς τι να κάνετε και αγωνίας γιατί δοκιμάσατε μια λύση, να απευθυνθείτε σε μια ειδικό, η οποία σας απογοήτευσε. Όλα αυτά είναι συναισθήματα που συνοδεύουν μια δυσκολία, μια ματαίωση. Σε ποιά ματαίωση ή δυσκολία σας αναφέρονται; Είναι η ανεργία ή ένα θέμα του οποίου η λύση αναβάλλεται λόγω της ανεργίας; Μήπως δηλαδή θεωρείτε την εργασία σαν ένα μέσο για να διευθετήσετε κάποιο άλλο θέμα; Αν ψάχνετε μια εργασία ως δευτερεύουσα λύση σε ένα πρωτεύον για σας ζήτημα τότε καλύτερα είναι να ζητήσετε βοήθεια ως προς το ζήτημα που σας απασχολεί για να μπορέσετε μετά απρόσκοπτα να αναζητήσετε εργασία. Πάντως όπως και να'χει τα συναισθήματα είναι περισσότερο αποτελέσματα παρά αιτίες πραγμάτων. Γι'αυτό και όταν νιώθετε όπως νιώθετε είναι περισσότερο παρήγορο να το αποδέχεστε παρά να προσπαθείτε να το αλλάξετε. Σκεφτείτε τα συναισθήματά σας σαν καιρικά φαινόμενα. Όταν βρέχει δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για να σταματήσετε τη βροχή. Μπορείτε όμως να παρακολουθείτε το δελτίο καιρού και να κρατάτε μια ομπρέλα.