Σελίδες

Thessaloniki video tour

7/2/15

Αδιευκρίνιστοι οι λόγοι για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Νέα Υόρκη

Αδιευκρίνιστοι οι λόγοι για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στη Νέα Υόρκη




Το επιβατικό τρένο που συγκρούστηκε την Τρίτη με ένα αυτοκίνητο που ήταν ακινητοποιημένο στις ράγες, ταξίδευε με ταχύτητα ακριβώς κάτω από το όριο και δεν βρέθηκε στις προκαταρκτικές έρευνες ότι παρουσιάστηκε οποιοδήποτε πρόβλημα με τη σήμανση ή ότι υπήρχαν εμπόδια στην περιοχή της θανατηφόρας συντριβής, δήλωσε ένας ομοσπονδιακός ερευνητής.

Ωστόσο, τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν μετά την προκαταρκτική έρευνα του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών δεν ξεδιαλύνουν το μυστήριο της σύγκρουσης: γιατί ένα αυτοκίνητο τύπου τζιπ κατέληξε να βρίσκεται ακινητοποιημένο στις ράγες καθώς το τρένο πλησίαζε.
Από τη συντριβή σκοτώθηκαν η οδηγός του οχήματος καθώς και 5 άνθρωποι που επέβαιναν στο τρένο, σε ένα από τα πιο θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην περιοχή της Νέας Υόρκης που σημειώθηκαν τις τελευταίες 3 δεκαετίες.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες οδηγών που βρίσκονταν πίσω από το τζιπ, το όχημα ακινητοποιήθηκε επάνω στις ράγες, ενώ η προστατευτική μπάρα κατέβηκε χτυπώντας το πίσω παράθυρο. Τα προειδοποιητικά φώτα της διασταύρωσης άρχισαν αναβοσβήνουν και σειρήνες άρχισαν να ακούγονται. Ο οδηγός πίσω από το αυτοκίνητο, Ρόμπερτ Σάμγουολτ, έκανε νόημα στα οχήματα που ακολουθούσαν να κάνουν όπισθεν προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για να μπορέσει το τζιπ να κάνει πίσω.
Την ίδια στιγμή, παρακολούθησε την Έλεν Μπρόντι, 49 ετών και μητέρα 3 παιδιών, να βγαίνει από το όχημα της και να εξετάζει τη μπάρα, προτού γυρίσει πίσω στο αυτοκίνητο.
«Ύστερα μπήκε και κάθισε στο όχημά της» δήλωσε ο Σάμγουολτ, προσθέτοντας ότι η γυναίκα είχε αρκετό χρόνο ώστε να βάλει τη ζώνη της.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΜΕ, αστυνομικοί πήραν κατάθεση από τον οδηγό του τρένου, ο οποίος είπε ότι είχε δει τη Μερσεντές που εμπόδιζε την πορεία του. Δεδομένα που ανακτήθηκαν από τη συσκευή καταγραφής του τρένου έδειξαν ότι αυτό κινούνταν με ταχύτητα περίπου 58 μίλια ανά ώρα (94 χλμ.) , ακριβώς κάτω από το όριο των 60 μιλίων (97 χλμ.). Ο οδηγός ενεργοποίησε τα φρένα έκτακτης ανάγκης της αμαξοστοιχίας και πάτησε τη σειρήνα του τρένου για 4 συνεχή δευτερόλεπτα. Εν τω μεταξύ, η οδηγός της Mercedes αντί να κάνει πίσω «ξαφνικά κινήθηκε προς τα εμπρός», δήλωσε ο Σάμγουολτ.
«Κι ενώ κινούνταν προς τα εμπρός, το τρένο χτύπησε το αυτοκίνητο», είπε ο ίδιος.
Το τρένο, σπρώχνοντας μαζί του το αυτοκίνητο χρειάστηκε 30 δευτερόλεπτα και περίπου 290 μέτρα για να ακινητοποιηθεί. Από τη σφοδρή σύγκρουση σκοτώθηκε ακαριαία η οδηγός καθώς και 5 ακόμα επιβάτες του τρένου.