Έρευνα, σε δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης μας, διεξήγαγε ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, για την κίνηση της...
αγοράς κατά την περίοδο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Η έρευνα
έγινε σε εμπορικές επιχειρήσεις του Κέντρου, της Δυτικής και της
Ανατολικής Θεσσαλονίκης και εκτός των αποτελεσμάτων επί του συνόλου των
επιχειρήσεων, υπάρχει, παράλληλα, ανάλυση αποτελεσμάτων ξεχωριστά για
κάθε μία από τις παραπάνω περιοχές.
Επίσης, για το ιστορικό κέντρο της πόλης μας έχει γίνει πρόβλεψη ειδικότερης ανάλυσης αποτελεσμάτων, με βάση τις κάτωθι περιοχές:
1. ΕΓΝΑΤΙΑ – ΙΩΝ.ΔΡΑΓΟΥΜΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΣΥΓΓΡΟΥ (και γύρω δρόμοι)2. ΤΣΙΜΙΣΚΗ-ΑΓ.ΣΟΦΙΑΣ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ-ΠΡΟΞ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ (και γύρω δρόμοι)3. ΕΡΜΟΥ – ΒΑΣ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΔΗΜ.ΓΟΥΝΑΡΗ – Γ.ΣΤΑΥΡΟΥ-ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΑΣ (και γύρω δρόμοι)
Τραγικά υπήρξαν τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνοντας τον βίαιο «θάνατο του εμποράκου» που υφίσταται τις δυσβάστακτες συνέπειες της οικονομικής κρίσης, η οποία μαστίζει τη χώρα μας. Κάθε πέρυσι πολύ καλύτερα, ή κάθε φέτος και πολύ χειρότερα! Αυτό επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνοντας μείωση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης μας, κατά μέσο όρο, σε ποσοστό 30% από πέρυσι, όταν και πέρυσι είχε μείωση 40% από πρόπερσι.
Με δεδομένο μάλιστα, ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος ήταν, εξίσου κακή για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης μας, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και αντιμετωπίζει με απόγνωση το μέλλον του.
Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 90% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ, μόνον το 10% δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.
Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 81% δηλώνουν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με πέρυσι, το 15% κυμάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 2% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, από περιοχή σε περιοχή, αφού, q στην περιοχή του ιστορικού ΚΕΝΤΡΟΥ μόνον το 8% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή στον τζίρο τους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση: Ø στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.Δραγούμη και Βενιζέλου οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο απογοητευτικό ποσοστό του 8% των ερωτηθέντων, με καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της.Ø στην περιοχή της Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά το ποσοστό των ικανοποιημένων από τον τζίρο τους επιχειρήσεων ανέρχεται στο 12%, με καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της.Ø και στην περιοχή της Ερμού – Βας.Ηρακλείου-Δημ.Γούναρη, δεν υπάρχει καμία επιχείρηση ικανοποιημένη από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, με το 90% να έχουν μείωση στο τζίρο τους και το 10% να παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού, στη ΔΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 88% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, με το 83% να δηλώνει μείωση στο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, το 12% να είναι στα ίδια επίπεδα και το 5% να έχει αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με πέρυσι.q στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη, επίσης το 88% δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων με το 86% να δηλώνει μείωση στο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, το 13% να είναι στα ίδια επίπεδα και μόνον το 1% να έχει αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με πέρυσι.
«Όταν ο καταναλωτής δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις βασικές υποχρεώσεις του και κάτω από το κόστος να δίνεται ένα διαρκές καταναλωτικό προιόν, δεν υπάρχει ανταπόκριση». Αυτό αποδεικνύεται από το μεγάλο επίπεδο ποσοστού έκπτωσης που κυμάνθηκαν οι χειμερινές εκπτώσεις, το οποίο είναι της τάξης του 40% και άνω χωρίς, όμως, να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στην καταναλωτική κίνηση.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων, το 70%, θεωρεί ως καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, την περίοδο του Ιανουαρίου.
Στην ερώτηση «πώς αξιολογείτε τη διενέργεια προσφορών λίγο πριν την περίοδο των εκπτώσεων», το 53% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το βλέπει θετικά, το 31% αρνητικά και το 16% ούτε θετικά ούτε αρνητικά.
Επίσης, σε σχετική ερώτηση, το 60% δήλωσαν ότι προγραμματίζουν να πραγματοποιήσουν διάθεση προϊόντων σε χαμηλές τιμές (πρόσφορές) μέσα στις επόμενες 15 μέρες.
Οι συνάδελφοι-έμποροι και οι εργαζόμενοι στις εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης μας στέλνουν κραυγή αγωνίας για την επιβίωση και το μέλλον τους και απαιτούν από την Πολιτεία να αντιληφθεί επιτέλους το αδιέξοδο που έχει περιπέσει η αγορά. Μια κραυγή αγωνίας που δεν αφορά μόνο τους καταστηματάρχες, αλλά και χιλιάδες εργαζομένους, προμηθευτές, καθώς και ανθρώπους των οποίων η δουλειά και το εισόδημα εξαρτάται από την κίνηση και τη ρευστότητα στην Αγορά.
Επίσης, για το ιστορικό κέντρο της πόλης μας έχει γίνει πρόβλεψη ειδικότερης ανάλυσης αποτελεσμάτων, με βάση τις κάτωθι περιοχές:
1. ΕΓΝΑΤΙΑ – ΙΩΝ.ΔΡΑΓΟΥΜΗ – ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΣΥΓΓΡΟΥ (και γύρω δρόμοι)2. ΤΣΙΜΙΣΚΗ-ΑΓ.ΣΟΦΙΑΣ-ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ-ΠΡΟΞ.ΚΟΡΟΜΗΛΑ (και γύρω δρόμοι)3. ΕΡΜΟΥ – ΒΑΣ.ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ – ΔΗΜ.ΓΟΥΝΑΡΗ – Γ.ΣΤΑΥΡΟΥ-ΑΓ.ΘΕΟΔΩΡΑΣ (και γύρω δρόμοι)
Τραγικά υπήρξαν τα αποτελέσματα της έρευνας, δείχνοντας τον βίαιο «θάνατο του εμποράκου» που υφίσταται τις δυσβάστακτες συνέπειες της οικονομικής κρίσης, η οποία μαστίζει τη χώρα μας. Κάθε πέρυσι πολύ καλύτερα, ή κάθε φέτος και πολύ χειρότερα! Αυτό επιβεβαιώνουν τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνοντας μείωση του τζίρου των εμπορικών επιχειρήσεων της πόλης μας, κατά μέσο όρο, σε ποσοστό 30% από πέρυσι, όταν και πέρυσι είχε μείωση 40% από πρόπερσι.
Με δεδομένο μάλιστα, ότι η χριστουγεννιάτικη περίοδος ήταν, εξίσου κακή για την κίνηση στην αγορά, γίνεται αντιληπτό το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει το εμπόριο της πόλης μας, το οποίο έχει υποστεί τεράστιες οικονομικές απώλειες και αντιμετωπίζει με απόγνωση το μέλλον του.
Συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το 90% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο, ενώ, μόνον το 10% δηλώνει ικανοποιημένο από τον τζίρο την περίοδο των εκπτώσεων.
Επί του συνόλου των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, το 81% δηλώνουν μείωση του τζίρου τους, σε σχέση με πέρυσι, το 15% κυμάνθηκαν στα ίδια περυσινά επίπεδα, και μόνον το 2% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα είδαν αύξηση στον τζίρο τους.
Τα παραπάνω στοιχεία δεν έχουν διαφοροποιήσεις, από περιοχή σε περιοχή, αφού, q στην περιοχή του ιστορικού ΚΕΝΤΡΟΥ μόνον το 8% των επιχειρήσεων δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, ενώ, σε άλλη ερώτηση για μεταβολή του τζίρου τους σε σχέση με πέρυσι, το 80% των ερωτηθέντων δηλώνει αρνητική μεταβολή στον τζίρο τους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Βάσει των στοιχείων της έρευνας, όπως προκύπτει από την ειδικότερη ανάλυση: Ø στην περιοχή της Εγνατίας-Ιων.Δραγούμη και Βενιζέλου οι ικανοποιημένες, από τον τζίρο τους, επιχειρήσεις ανέρχονται στο απογοητευτικό ποσοστό του 8% των ερωτηθέντων, με καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της.Ø στην περιοχή της Τσιμισκή-Αγ.Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξ.Κορομηλά το ποσοστό των ικανοποιημένων από τον τζίρο τους επιχειρήσεων ανέρχεται στο 12%, με καμία επιχείρηση να δηλώνει αύξηση στον τζίρο της.Ø και στην περιοχή της Ερμού – Βας.Ηρακλείου-Δημ.Γούναρη, δεν υπάρχει καμία επιχείρηση ικανοποιημένη από την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των εκπτώσεων, με το 90% να έχουν μείωση στο τζίρο τους και το 10% να παραμένει στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Απογοητευτική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου, αφού, στη ΔΥΤΙΚΗ Θεσσαλονίκη το 88% των ερωτηθέντων δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων, με το 83% να δηλώνει μείωση στο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, το 12% να είναι στα ίδια επίπεδα και το 5% να έχει αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με πέρυσι.q στην ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ Θεσσαλονίκη, επίσης το 88% δηλώνει απογοητευμένο από την κίνηση της αγοράς την περίοδο των εκπτώσεων με το 86% να δηλώνει μείωση στο τζίρο σε σχέση με πέρυσι, το 13% να είναι στα ίδια επίπεδα και μόνον το 1% να έχει αύξηση στον τζίρο του σε σχέση με πέρυσι.
«Όταν ο καταναλωτής δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στις βασικές υποχρεώσεις του και κάτω από το κόστος να δίνεται ένα διαρκές καταναλωτικό προιόν, δεν υπάρχει ανταπόκριση». Αυτό αποδεικνύεται από το μεγάλο επίπεδο ποσοστού έκπτωσης που κυμάνθηκαν οι χειμερινές εκπτώσεις, το οποίο είναι της τάξης του 40% και άνω χωρίς, όμως, να υπάρχει ουσιαστικό αποτέλεσμα στην καταναλωτική κίνηση.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων, το 70%, θεωρεί ως καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων, από άποψη αγοραστικής κίνησης, την περίοδο του Ιανουαρίου.
Στην ερώτηση «πώς αξιολογείτε τη διενέργεια προσφορών λίγο πριν την περίοδο των εκπτώσεων», το 53% των ερωτηθέντων απάντησε ότι το βλέπει θετικά, το 31% αρνητικά και το 16% ούτε θετικά ούτε αρνητικά.
Επίσης, σε σχετική ερώτηση, το 60% δήλωσαν ότι προγραμματίζουν να πραγματοποιήσουν διάθεση προϊόντων σε χαμηλές τιμές (πρόσφορές) μέσα στις επόμενες 15 μέρες.
Οι συνάδελφοι-έμποροι και οι εργαζόμενοι στις εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης μας στέλνουν κραυγή αγωνίας για την επιβίωση και το μέλλον τους και απαιτούν από την Πολιτεία να αντιληφθεί επιτέλους το αδιέξοδο που έχει περιπέσει η αγορά. Μια κραυγή αγωνίας που δεν αφορά μόνο τους καταστηματάρχες, αλλά και χιλιάδες εργαζομένους, προμηθευτές, καθώς και ανθρώπους των οποίων η δουλειά και το εισόδημα εξαρτάται από την κίνηση και τη ρευστότητα στην Αγορά.