Σελίδες

Thessaloniki video tour

29/4/12

Ποιες προσλήψεις "παγώνουν" λόγω των εκλογών και ποιες προχωρούν;


«Παγώνουν» οι περισσότερες προσλήψεις, λόγω της διενέργειας των εθνικών εκλογών, ενώ ορισμένες προχωρούν. Διαβάστε σε ποιους φορείς απαγορεύονται οι προσλήψεις πριν από τις εκλογές…


Οι προσλήψεις προσωπικού σε υπηρεσίες που υλοποιούν κοινοτικά προγράμματα δεν επηρεάζονται από την προεκλογική περίοδο, ενώ, αντίθετα, παγώνουν όλες οι διαδικασίες που αφορούν μόνιμο και εποχικό προσωπικό. Τη σχετική ρύθμιση έκανε με εγκύκλιό του το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, βασιζόμενο στην πάγια διάταξη του «νόμου Πεπονή», ενώ το ΑΣΕΠ με ανακοίνωσή του διευκρίνισε ότι οι προκηρύξεις στις οποίες «έτρεχαν» οι προθεσμίες αυτές «παγώνουν» και θα «ξανατρέξουν» για όσες ημέρες απομένουν μετά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την εγκύκλιο, κατά το διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των βουλευτικών εκλογών, έως την ορκωμοσία της κυβέρνησης που προκύπτει, απαγορεύεται η έκδοση πράξεων που αφορούν τον διορισμό ή την πρόσληψη, καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση κάθε κατηγορίας προσωπικού των υπηρεσιών και νομικών προσώπων του Δημοσίου.
Οι φορείς που δεν μπορούν να κάνουν προσλήψεις πριν τις εκλογές:
1.Δημόσιες υπηρεσίες,
2.Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου,
3.ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και οι αμιγείς και μεικτές επιχειρήσεις τους, στις οποίες ο ΟΤΑ κατέχει άμεσα ή έμμεσα το 50% τουλάχιστον του εταιρικού τους κεφαλαίου,
4.Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων (ΠΕΔ),
5.Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ),
6.Ενωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ)
7.Δημόσιες επιχειρήσεις και οι δημόσιοι οργανισμοί όλων αυτών που υπάγονται στο κεφάλαιο Β’ του ν. 3429/2005,
8.Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους, κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή το κράτος κατέχει το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου,
9.Νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που ανήκουν στα υπό στοιχεία β’, γ’, δ’ και ε’ νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2527/1997 ή επιχορηγούνται από αυτά τακτικώς κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους ή που τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα κατέχουν το 51% τουλάχιστον του μετοχικού τους κεφαλαίου.
Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η πρόσληψη προσωπικού για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που δημιουργούνται από σεισμούς, πλημμύρες και πυρκαγιές μεγάλης έκτασης.
Η απαγόρευση της έκδοσης πράξεων που αφορούν τον διορισμό ή πρόσληψη και η απαγόρευση έκδοσης οποιασδήποτε πράξεως μεταβολής που αναφέρεται στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού αφορά όχι μόνο τις τελικές πράξεις αλλά και όλες τις προπαρασκευαστικές αυτών πράξεις, συμπεριλαμβανομένων και των εγκριτικών αποφάσεων, και προσλήψεις. Δηλαδή, δεν δημοσιεύονται προκηρύξεις για πλήρωση θέσεων προσωπικού ούτε πράξεις διορισμού.
Επίσης, δεν εκδίδονται ανακοινώσεις για πρόσληψη προσωπικού, δεν δημοσιεύονται πίνακες επιλογής προσωπικού τακτικού ή έκτακτου, δεν συνεδριάζουν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια για τα θέματα που εμπίπτουν στην ανωτέρω αναστολή, δεν υπογράφονται ούτε δημοσιεύονται πράξεις διορισμού ή μετατάξεων.
Επιπλέον, οι διαδικασίες που είχαν ήδη κινηθεί, κατά την προκήρυξη των εκλογών διακόπτονται, δηλαδή αναστέλλονται προσωρινά, και συνεχίζονται αμέσως μετά τη λήξη της αναστολής. Οσον αφορά τις πράξεις που έχουν εκδοθεί πριν από την προκήρυξη των εκλογών, δηλαδή έχουν υπογραφεί από το αρμόδιο όργανο ή όπου απαιτείται δημοσίευση, έχουν δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, δεν απαγορεύεται να εκτελεσθούν, π.χ. δεν απαγορεύεται η ορκωμοσία και η ανάληψη υπηρεσίας, στην περίπτωση που έχει δημοσιευθεί η ατομική πράξη διορισμού σε ΦΕΚ πριν από την προκήρυξη των εκλογών.
Τέλος, σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις όπου απαιτείται υπηρεσιακή μεταβολή ή πρόσληψη προσωπικού, προκειμένου να αντιμετωπισθούν επείγουσες και σοβαρές ανάγκες της Υπηρεσίας (π.χ. πρόσληψη γιατρών και λοιπού προσωπικού για την αντιμετώπιση της νέας γρίπης), απαιτείται έγκριση από την Ειδική Επιτροπή που συγκροτείται με πράξη του προέδρου του Συμβουλίου της Επικρατείας και αποτελείται από τον αρχαιότερο σύμβουλο και τους δύο αρχαιότερους παρέδρους του ίδιου δικαστηρίου.
Πληροφορίες: fimes.gr